מחקר: ישנים יותר – הסיכון לתמותה גדול יותר

    מוטי סבן No Comments on מחקר: ישנים יותר – הסיכון לתמותה גדול יותר

    אם לא תמיד ידענו כמה שעות הכי טוב לישון, האם שינה זה לחלשים או שחייבים לישון כמו שהאמא הדואגת מפצירה | מחקר חדש מוכיח שאם נישן יותר, לא בהכרח שנהיה בריאים יותר, אולי הפוך

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחקר ענק על הרגלי השינה: אם עד היום אמרו לנו ששינה זה לחלשים, או שמנגד האימא הדואגת, ביקשה שנישן כמו שצריך כדי שיהיה לנו כח, ולא תמיד ידענו מי צודק. מחקר חדש שמתפרסם מוכיח לטענתו, כי שינת יתר, מעלות את הסיכון למות ממחלות לב, בעיות בכלי הדם ואף שבץ.

    מחקר ענק, שנער בשיתוף פעולה בין אוניברסיטה מבריטניה ואוניברסיטת קיל שבגרמניה, בדקו מעל 3 מיליון בני אדם, במחקר ארוך טווח שהתפרס על 47 שנה. מימצאי המחקר הראו: כי אנשים צעירים שישנו יותר משמונה שעות בלילה, הסיכון שלהם עלה למות צעירים.

    למה זה קורה? לפי עורכי המחקר, הסיבות לכך הם, אנשים שישנים יותר סובלים לרוב מהפרעות נשימה, הדבר מעלה לדבריהם, את הסיכוי לחלות ולמות מבעיות בלב, בכלי הדם ושבץ.

    הסיכון הגדול מתחיל, ברגע ששוברים את מחסום 8 שעות שינה, וככל שהשעות שינה יגדלו יותר כך הסיכון עולה בהתאם, לדוגמא: אדם שישן למעלה מ-10 שעות הסיכוי שלו למות צעיר ממגוון המחלות, יעלה ב-30% והישנונים הכבדים יותר, שיבחרו ב-11 שות שינה, הסיכון עולה ל-47%.

    בנסוף לדעת החוקרים הסיבה שסיכון חייו עולה בהתאם, היא מהרגלי אורח החיים של האדם שמרבה לישון, על פי רוב, הוא אינו פעיל מבחינה גופנית, הכושר נמצא בעדיפות פחותה למדי, וההפרזה בשינה גורמת לזלזול בבריאות, הדבר פוגע בבריאותו.

    מדובר במחקר חשוב מאוד, אך יש לסייג כי לא הוכחה סיבה ישירה לריבוי השינה, אלו הערכות הנוטות להאמת, אך לא ניתנה סיבה ברורה שהדבר הוא אכן תוצאה של שינה מרובה. אך מצד שני מדובר במחקר ארוך שמצביע על דפוס התנהגות שבהכרח פוגעת בבריאותינו ולא תמיד משנה הסיבה, אלה השמירה על הבריאות.

    וכמו שאמר הרמב"ם, ששנת לילה אינה צריכה יותר מ- 8 שעות.



    0 תגובות