שתי דקות ממצרים: יישובים חדשים יוקמו בנגב

    איתי גדסי No Comments on שתי דקות ממצרים: יישובים חדשים יוקמו בנגב

    המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה הצעתו של גלנט להקמת יישובים חדשים בנגב, כעת יוכנו לדיון והחלטה סופית בקבינט הדיור

    נגב • אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המועצה הארצית החליטה היום (שלישי) להמליץ לממשלה על הקמתם של שלושה ישובים חדשים בנגב: דניאל, עיר אובות, והרחבה לכפר הנוער ניצנה.

    מאחורי ההצעה להקמת עיר אובות ודניאל, עומד שר הבינוי והשיכון יואב גלנט. כאמור, בנוסף אושרה תכנית להקמת מאות יחידות דיור נוספות ביישוב ניצנית שעל גבול מצרים. השר גלנט אמר: "אני מברך על אישור המועצה לאשר את הקמת יישובים חדשים בנגב, זהו צעד משמעותי נוסף בתכנית האסטרטגית שאנו מובילים כחלק ממימוש חזונו של בן גוריון – חזון ההתיישבות הציונית בנגב. זהו חלק מתוכנית "חץ לדרום" להקמת יישובים וחיזוק ההתיישבות היהודית בנגב".

    לדבריו: "הקמת יישובים חדשים בנגב תניע תושבים ממרכז הארץ לדרומה, תחזק את כלכלת הנגב ותגביר את בטחון התושבים באזור כולו. במטרה לחזק את היישובים הקיימים, חתמנו בשלוש השנים האחרונות על הסכמי גג בערים באר שבע, שדרות, דימונה, נתיבות ואופקים. כמו כן, אנו מקדמים את פרויקט שיקום שכונות חוזר ומובילים מיזמי התחדשות עירונית".

    היישוב הכפרי-קהילתי דניאל צפוי לקום בצפון מערב הנגב, בצמוד למוסד "עלה נגב". על פי התכנון, היישוב יוקם בשלבים, כך שבסופו של דבר יכלול כ-400-500 יחידות דיור. מבדיקת הביקושים למגורים באזור עולה כי קיימת כדאיות כלכלית ליישוב – הפיתוח העתידי של המוסד "עלה נגב" ייצר מקומות עבודה נוספים, מה שיגביר את הביקושים למגורים איכותיים באזור. היישוב יספק מענה למשפחות של מטופלים, לאנשי צוות המוסד, לזוגות צעירים מהמועצה האזורית וכן גם לאנשי קבע המשרתים באזור.

    למוסד "עלה נגב" יש תפקיד קהילתי חשוב ביותר אשר תורם לאזור לא רק ביצירת מקומות עבודה, אלא גם בתרומה לקהילה בדגש על ההיבטים החברתיים שבטיפול באוכלוסייה חלשה ופגועה. המסר החברתי מהחיבור בין "עלה נגב" והישוב החדש דניאל, הסביבה והנוף הייחודיים של צפון מערב הנגב והתרבות החקלאית המפותחת של האזור, מהווים בסיס להקמתו ולפיתוחו של יישוב כפרי-קהילתי חדשני, ערכי ומשגשג.

    היישוב עיר אובות הוא יישוב מחודש במועצה האזורית ערבה התיכונה ובו מתוכננות כ- 250 יח"ד. היישוב, יישוב קהילתי תיירותי השוכן ממערב לצומת חצבה, צמוד לעתיקות תמר המקראית.

    ההרחבה ביישוב "ניצנית", כחלק מהחלטת הממשלה להקמת יישובים חדשים בנגב לחיזוק ההתיישבות באזור. היישוב יהווה הרחבה טבעית וארוכת טווח לכפר הנוער ניצנה כך שיוכל להפוך ליישוב קולט משפחות.



    0 תגובות