באישור המשטרה: פעילי עוצמה יהודית יפגינו בתוך אום אל פאחם

    אבי יעקב No Comments on באישור המשטרה: פעילי עוצמה יהודית יפגינו בתוך אום אל פאחם

    יום לפני הדיון בבג"צ המשטרה חזרה בה: פעילי עוצמה יפגינו בתוך אום אל פחם. ההפגנה: בחמישי הקרוב • מיכאל בן ארי: לא ייתכן שבעיר ואם במדינת ישראל יפעל מסגד שראשיו מסיתים לרצח יהודים ואין דין ואין דיין

    ראשי עצמה יהודית צילום: Hadas Parush/FLASH90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יום לפני הדיון בבית המשפט העליון בעתירת אנשי עוצמה יהודית בדרישה לאפשר להם לקיים מחאה מול מסגד 'אל פרוק' ממנו יצאו שני רוצחי השוטרים בני העדה הדרוזית בהר הבית לפני יותר משנה, חזרה בה משטרת ישראל מעמדתה והודיעה כי תאפשר את ההפגנה בתוך אם אל פחם והיא תצא לפועל כבר ביום חמישי הקרוב. פעילי הימין יגיעו עם שלטים בהם ייכתב שיש לאכוף את החוק באום אל פחם ולסגור את המסגד שמהווה קרקע פוריה להסתה.

    ביולי 2017 נרצחו בהר הבית שני שוטרים בני העדה הדרוזית בפיגוע של מחבלים אשר יצאו ממסגד פרוק. זמן קצר לאחר הפיגוע ביקשו ראשי עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר ויו"ר להבה בנצי גופשטיין לקיים הפגנת מחאה בתוך אום אל פחם, אלא שמפקד המחוז הצפוני סירב והציע שההפגנה תתקיים סמוך לכלא מגידו שמרוחק מהעיר.

    בתגובה לכך עתרו פעילי הימין לבית המשפט העליון ובאמצעות עו"ד איתמר בן גביר, היועץ המשפטי של תנועת עוצמה נטען כי המדובר בפגיעה בחופש הביטוי ובחופש התנועה.

    בין לבין החליט בגצ לאפשר ההפגנות בפתח תקווה של אלדד יניב ללא כל אישור, ולפיכך קיימו פעילי עוצמה צעדה לעיר ללא אישור המשטרה אולם שוטרים חסמו את הצועדים מרחק רב מהעיר.

    בסוף השבוע שעבר היה אמור להתקיים דיון בבית המשפט העליון בעתירת ראשי עוצמה, אלא שמספר ימים לפני כן פנו בפרקליטות ובמשטרה לעו"ד בן גביר והודיעו כי המשטרה חוזרת בה מההחלטה שלא לאפשר הצעדה, וההפגנה תתקיים כבר ביום חמישי הקרוב.

    ד"ר מיכאל בן ארי בירך על ההחלטה אך אמר כי :"המדובר בצעד קטן מאוד שנקווה שיוביל לשינוי משמעותי ואכיפה באום אל פחם. לא ייתכן שבעיר ואם במדינת ישראל יפעל מסגד שראשיו מסיתים לרצח יהודים ואין דין ואין דיין – השר גלעד ארדן חייב להתעורר ויפה שעה אחת קודם לכן"

    ברוך מרזל אומר כי :" אין ספק שדווקא בימים בהם השמאל מבקש להשתמש בדרוזים, ההגעה שלנו לאום אל פחם יש בה כדי לציין את הערכה שאנחנו מעריכים את מי שמוסר נפש למען העם והאוייב המשותף של כולנו הוא מי שמבקש למחוק את המדינה היהודית ולהסית נגד אזרחים ישראלים- מדינת ישראל היא מדינה יהודית ומסגד שבו יש הסתה קבועה נגד ישראל וצריך לפרק אותו"



    0 תגובות