ארה"ב: רוסיה וצפון קוריאה מפרות יחד את הסנקציות

    מוטי סבן No Comments on ארה"ב: רוסיה וצפון קוריאה מפרות יחד את הסנקציות

    בכינוס בסינגפור בו שהו שרי החוץ של ארה"ב וצפון קוראיה. שר החוץ האמריקני מיק פומפאו תקף את התנהלותה של קוריאה והאשים אותה, כי היא ורוסיה מפרות את הסנקציות. צפון קוריאה: מחוייבים להצהרות בסינגפור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עסקים כרגיל: צפון קוריאה לא הפסיקה בתוכנית הגרעין וניסויי הטילים על אף הסנקציות שהוטלו עליה. כך עלה מדו"ח סודי של האו"ם שפורסם בסוכנות הידיעות רויטרס. בדו"ח נכתב כי צפון קוריאה אף הגדילה את ייצוא הנפט והפחם משטחה בעזרת ספינות.

    לדברי החוקרים שחיברו את הדו"ח, פיונגיאנג משתפת פעולה עם צבא סוריה ומנסה למכור כלי נשק למורדים החות'ים בתימן שנתמכים על-ידי האיראנים.

    בכנס שהתקיים בסינגפור בו השתתפו מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, ושר החוץ של צפון קוריאה רי יונג הי. במהלך הכנס, אמר פומפאו: לארה"ב יש מידע חדש ואמין, לפיו רוסיה מפרה את הסנקציות ומאפשרת מיזמים משותפים עם חברות צפון קוריאניות ומעניקה היתרים חדשים לכניסת עובדים זרים מצפון קוריאה.

    עוד תקף פומפאו את צ. קוראיה ורוסיה: ארה"ב תראה "בחומרה רבה" כל הפרה, ובדבריו קרא לעולם לגנות את ההפרות ולרוסיה לחדול מהן. עוד הדגיש פומפאו כי אף סנקציה, לא תוסר בטרם תתפרק צפון קוריאה, באופן סופי ומוחלט מנשק גרעיני.

    מייד אחר דבריו ייצא מזכיר המדינה מייק פומפאו מהאולם ולא נשאר לשמוע את דבריו של שר החוץ הצפון קוריאני. בהודעה שהוציא שר החוץ בצפון קוראיני נאמר: "ארצו נחושה ומחויבת ליישם את ההצהרה המשותפת עם ארצות הברית באופן אחראי וברצון טוב". יחד עם זאת, הודיע שר החוץ, כי פיונגיאנג "מודאגת מהמהלכים העקשניים שמתהווים בתוך ארה"ב לחזרה לעבר, הרחק מכוונתו של מנהיגה".

     

     

     



    0 תגובות