איראן: אם היציבות בסוריה תחזיק מעמד נצא מהמדינה

מוטי סבן No Comments on איראן: אם היציבות בסוריה תחזיק מעמד נצא מהמדינה

דובר משרד החוץ האירני אמר היום: כי אם היציבות במדינה תחזיקק מעמד, הם יבחנו את צמצום הכוחות או הפסקת נוכחות איראנית בסוריה. האם איראן מתכוונת ברצינות לדבריה והלחץ עבד, או שמדובר בעוד תרגיל מדיני

22:46
23.04.24
הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בגלל הלחץ? משרד החוץ האיראני אומר היום כי איראן מוכנה לסיים את הנוכחות של אנשיה בסוריה, באם וכאשר היציבות בסוריה תחזיק מעמד. הדברים נאמרים על רקע כמעט סיום מלחמת האזרחים במדינה, וכיבוש השטחים. דעא"ש עדיין עם יכולות משמעותיות נגד הצבא הסורי.

מסיבת עיתונאים שכינס היום דובר משרד החוץ האירני, בהראם קסימי, במהלך הכינוס אמר הדובר: כי טהראן תוכל לצמצם או להפסיק את נוכחותה בסוריה, אם תחוש ביציבות "יחסית" ותסיים את המשימה של חיסול הטרור.

הנוכחות האיראנית נמצאת בדיון בין המעצמות, ארה"ב, רוסיה ואפי' סין. המעצמות הראשונות נגד הנוכחות האירנית בסוריה, אירופה אף היא פרסמה הצהרות נגד הנוכחות האירנית שגורמת למתיחות גדולה באזור.

ישראל, לא תשלים עם שום נוכחות אירנית ברחבי סוריה, איננו מעוניינים בהקמת חיזבאללה 2 על הגבולות, כך אמר ראה"מ נתניהו, ואכן ישראל פועלת ללא הרף נגד כל התעצמות אירנית ברחבי סוריה, הדבר סוכל במהלך מאות הפצצות בכל סוריה. איראן שמבינה שיש לה כאן מצב של או מלחמה מול ישראל או להתקפל.

במצב הנוכחי, בו איראן מאויימת מבית על ידי אופוזיציה שהולכת וגדלה, על רקע המצב הכלכלי הקשה,שבמקביל יודעים אזרחי איראן, כי מיליארדי דולרים נשפכים על טרור ברחבי המזרח התיכון, ייתכן ואיראו מעוניינת להוריד את הלהבות לעת עתה, עד לזמן שהיא תהיה מסוגלת להתבסס צבאית בסוריה ולהתעמת עם ישראל.

 

 



0 תגובות