היסטוריה עולמית: חברת 'אפל' בעלת שווי של טריליון דולר

    מוטי סבן No Comments on היסטוריה עולמית: חברת 'אפל' בעלת שווי של טריליון דולר
    11:58
    16.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הפיזיקאי מודה: "יירוט הטילים האיראניים – נס מוחלט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה בהיסטוריה: מניית חברת אפל (206.42 +2.44%הגיעה לשווי שוק של – טריליון דולר, נתון שהופך את החברה לראשונה בהיסטוריה שמגיעה לשווי לא נתפס במונחים כלכליים.

    חברת אפל דיווחה ביום שלישי, לאחר נעילת הבורסות בוול סטריט, על עלייה בהכנסות וברווחים ברבעון האחרון, הרבעון השלישי בשנת הכספים של החברה, הרווחים בעיקר עקב המכירות הגבוהות שח מכשיר האייפון.

    אם תהיתם כמה יחידות אייפון נמכרו ברבעון האחרון, המספרים הם: 41.3 מיליון יחידות, לעומת תחזית למכירה של עד 41.7 מיליון יחידות. מניית אפל טיפסה ל-230 דולר לעומת 218 דולר לפי התחזיות. הכנסותיה ברבעון האחרון צפויים להגיע ל62 מיליארד דולר לעומת 59 מיליארד דולר לפי תחזית האנליסטים.

     אז כמה זה כסף זה טריליון דולר, במונחים בינלאומיים, ההשוואה המתבקשת בסכומים כאלו, הוא להסתכל, על תמ"ג של מדינות בעולם. התמ"ג – תוצר מקומי גולמי, הוא למעשה כלי מדידה המציין את הערך הערך הכולל של הסחורות (מוצרים) והשירותים שיוצרו בשטח אותה מדינה במהלך כל השנה.
    התמ"ג של מדינת ישראל הסתכם ב-350 מיליארד דולר. שווי התמ"ג של ארגנטינה רק מגרד את הטריליון דולר. השווי של אפל כיום הוא יותר משליש של התמ"ג של צרפת כולה. רק 20 מדינות בעולם הציגו שווי שוק גדול יותר מהשווי של אפל.
    ללא ספק מדובר כאן באימפריות החדשות של העולם הגלובאלי, שבולעות נתחים מכל מדינות העולם ויוצרות שווי אסטרונומי, שחברות לא ידעו מעולם. העולם הגלובאלי מזמן לחברות משתמשים במספרים העולים על מיליארדים יותר מכל מדינה בעולם, ועם זה מגיעים סכומי ההשקעות והשווי הכמעט דימיוניים.
    חשוב לציין, כי דווקא חברת 'אפל' יורדת במכירות שלה, ביחס לחברות החדשות הצומחות בסין, כמו ואווי ושיאומי, רק לאחרונה חברת 'וואווי עקפה במכירות את חברת 'אפל', בשווקים המתעוריים כמו 'הודו' ואחרים דווקא החברות הבינוניות יזכו לעדנה גדולה יותר ואולי הם יהיו הבאות בתור לגדול.
    מאחורי חברת 'אפל' מי שצפויות להגיעה גם הם בהמשך לרף הטריליון דולר, הם חברת 'אלפאבית' של גוגל, 'אמזון' ו'מייקרוסופוט' אך עדיין ייקח להם קצת יותר זמן, בינתיים 'אפל' נהנית מהבכורה המרשימה מאוד.


    0 תגובות