הגיוני: המפלגות הערביות פנו לאיחוד הפרלמנטים בעקבות חוק הלאום

    איתי גדסי No Comments on הגיוני: המפלגות הערביות פנו לאיחוד הפרלמנטים בעקבות חוק הלאום

    הרשימה המשותפת פנתה לאיחוד הפרלמנטים הבינלאומי נגד חוק הלאום כשהיא מצהירה על כוונותיה להיאבק בדרכים בינלאומיות נוספות בחוק

    איימן עודה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כללי המשחק הדמוקרטי נראים לפעמים כאילו נרשמו כהמלצה בלבד. הרשימה הערבית המשותפת לא התחברה, ככל הנראה, לחוק הלאום, ופנתה היום (רביעי) לאיחוד הפרלמנטים הבינלאומי בדרישה כי האיחוד ינקוט בצעדים נגד ישראל בעקבות חקיקת חוק הלאום.

    בפנייתו לנשיאות האיחוד, כתב ח"כ יוסף ג'בארין, כי חוק הלאום סותר באופן מסוכן ערכים בסיסיים במשפט הבינלאומי, וכי החוק מאמץ משטר אפרטהייד של ממש. ג'בארין התריע על הפגיעה במעמדה של השפה הערבית, שהיא שפת האם של מיעוט לאומי ילידי במדינה. ג'בארין הדגיש, כי החוק מקדם עליונות אתנית ליהודים ומעודד מדיניות גזענית בתחומי חיים מרכזיים. טענות שבינם לבין המציאות קיימת תהום פעורה, לאחר שבחוק הודגש כי מעמדה של השפה הערבית במדינה מיוחד וכי חרף אין היותה כשפה רשמית, הערבית שפה המקבלת ביטוי מיוחד במדינה.

    הפנייה לאיחוד הבינלאומי היא חלק מצעדי מחאה שמטרתם לפי הנראה היא להכפיש את שמה של ישראל בעולם. המהלכים מתוכננים על ידי המפלגות הערביות שמתכננות גם לפגוש בתחילת החודש הלועזי הבא את שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, הידועה בדעותיה האנטי ישראליות.

    ג'בארין אמר: "פנינו לאחרונה לאיחוד הפרלמנטים הבינלאומי בתלונה גם על הצרת חופש הביטוי הפוליטי של חברי הכנסת הערבים לאחר חקיקת חוק ההדחה, ופנייתנו התייחסה גם לאיסור לבקר אסירים פלסטיניים, האיסור לנסוע במימון ארגון התומך בחרם, וכן פסילת הצעת החוק של המשותפת בעניין מדינה שוויונית ודמוקרטית. פניית הרשימה נמצאת בטיפול המחלקה לזכויות אדם באיחוד", רק שג'בארין לא טרח לומר כי האסירים הפלסטיניים עליהם הוא מדבר הינם מחבלים וחוק ההדחה הוצע למקרים קיצוניים בלבד. גם נסיעה מטעם ארגונים התומכים בחרם על ישראל היא למעשה תמיכה עקיפה בחרם על המדינה, בשמה ותחת חסותה, מבקש חבר הכנסת לנסוע.

    נדמה שחברי הכנסת הערביים מתקשים זהות עצמם יותר ויותר כחברי כנסת של מדינת ישראל היהודית שבירתה היא, על פי החוק, ירושלים המאוחדת.



    0 תגובות