השליח הסיני לסוריה: אם טראמפ וקים נפגשו גם נתניהו ורוחאני יכולים

    מוטי סבן 1 Comment on השליח הסיני לסוריה: אם טראמפ וקים נפגשו גם נתניהו ורוחאני יכולים

    השליח הסיני לסוריה, ערך מסע מדיני בסעודיה ובסוריה, בשיחה עם ג'רוזלם פוסט הוא אומר: כי סוריה לא מעוניינת בעימות צבאי בין ישראל לאיראן על אדמתה. על הסכסוך בין משטר האייתולות לישראל, הוא אופטימי וחושב שאפשר להפגיש בין רוחאני לנתניהו

    נתניהו מתקבל בכבוד בסין צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סין התחילה בשנים האחרונות להתערב יותר במזרח התיכון, כמובן שכל הדירבון מגיע מהאינטרסים הכלכליים עם מדינות ערב, להכנס לקלחת האזורית. שליח סין לסוריה שיי שהיה בעברו השגריר באיראן, קיים מסע מדיני בתקופה האחרונה, בהם ביקר בסעודיה ובסוריה ובקשרים מול איראן.

    סין שמגיעה לאזור ללא הדעות וההבחנות בין דת לדת, מדברת תכלס' בשפת העסקים, כלל לא בטוח שמדובר בצעד נכון במזרח התיכון. השליח הסיני מדבר על ההתבססות האירנית בסוריה ואומר כי האפשרות לשלום בין ישראל לטהרן הוא לא חלום בלתי מציאותי: "עם מאמץ ואמונה פוליטית, אולי בעתיד, מי יודע?". לדבריו, הסורים לא רוצים עימות צבאי בין י-ם לטהרן בארצם

    אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יכול להיפגש עם שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אז ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להיפגש עם מנהיגי איראן, כך אומר השליח המיוחד של סין לסוריה בשיחה עם הג'רוזלם פוסט.

    שיי שיאויאן, השליח הגיע לישראל בסוף השבוע לאחר שביקר במדינות ערב הסעודית ובסוריה, לדבריו: על הקהילה הבינלאומית לקחת אחריות כדי שישראל ואירן לא יגיעו לעימות ישיר ביניהם.

    "אם הנשיא האמריקאי נועד עם מקבילו בפיונגיאנג, מדוע לא יכול לקרות משהו דומה בסוריה, בין הצדדים השונים בה?", אמר שיי באופטימיות כמעט תמימה "איש לא יודע אם בשלב מסוים ישראל ואיראן יקיימו דיאלוג ביניהן, כי אחרי הכל, לפני 40 שנה היו לכם יחסים טובים עם טהרן.

    על השאלה האם באמת נראה לו שיש אפשרות שבו רוחאני ונתניהו ייפגשו? לאחר כל הדם הרע והשנאה הדתית הקשה מצד איראן, אומר השליח הסיני "בעולם אין דבר בלתי אפשרי. עם מאמץ, נחישות ואמונה פוליטית, אולי בעתיד, מי יודע?".

    השליח נשאל, האם סין תהיה מוכנה לנסות לארגן פגישה בין מנהיגי שתי המדינות?

    "אני חושב שזאת אפשרות להוריד את המתיחות בסוריה. לכן אנחנו מנסים לקדם דיאלוג מדיני, משאים ומתנים, פשרות מדיניות ולא פתרונות צבאיים. כשאני מדבר על פתרונות צבאיים, אני מתכוון לא רק בתוך סוריה, אלא גם בין צדדים אחרים המעורבים בסוריה", הבהיר שיי כשהוא מתייחס לתקיפות הישראליות בסוריה ולנוכחות האיראנית בה.

    ובחזרה למציאות, השליח מודה שלקיים דיאלוג בין איראן לישראל זה לא דבר קל ודבר שלא בא לידי ביטוי בפגישותיו בסעודיה ואיראן "בשלב מסוים הן יוכלו לדבר, גם אם כעת זה נראה מאוד קשה".

    במהלך ביקורו בסוריה השליח הסיני הבין כי סוריה לא מעוניינת שיפרוץ עימות צבאי בין ישראל לאיראן על אדמתה, לדבריו: "לא אשפוט את הלגיטימיות של הימצאותם בסוריה, אבל על הקהילה הבינלאומית לדאוג שהמצב לא ייצא משליטה – לנהל את המצב, לנסות להפחית את המתח ולא להסלים ".



    1 תגובות

    מיין תגובות