שומר פיו: העיתונאי יגאל סרנה הפסיד בתביעת דיבה נגד קמב"צ חברון

    בנצי לייזרוביץ No Comments on שומר פיו: העיתונאי יגאל סרנה הפסיד בתביעת דיבה נגד קמב"צ חברון
    צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הזהר בלשונך: העיתונאי יגאל סרנה, נתבע על ידי הקמב"צ של היישוב היהודי בחברון אשי הורביץ, לאחר שסרנה כינה אותו בכינויי גנאי קשים, בית המשפט הורה היום (שני) לעיתונאי יגאל סרנה לשלם לאשי הורביץ פיצוי בסך של 25.000 ש"ח.

    הסיפור התחיל בחודש נובמבר 2015, באותו הזמן מחבל מגיע ליישוב היהודי בחברון וביצע פיגוע במהלכו דקר חייל, המחבל נורה ונוטרל. קמב"צ היישוב אשי הורוביץ שהינו קצין המבצעים בחברון הגיע למקום ונראה מצלם את המחבל.

    בתגובה לכך כתב העיתונאי יגאל סרנה פוסט בפייסבוק, בו הוא הצביע על התמונה ושאל מי מכיר את: "החלאה החייכנית מימין, מין קוזאק פוגרומצ'יק יהודי,שמתעד בחיוך זחוח גופת אדם שזה עתה נורה".

    כמו כן בפוסט שני ברשת, שהעלה מאוחר יותר סרנה, הוא מציין את שמו של אשי הורוביץ וכותב כי המדובר באחיין של הלל הורוביץ ממנהיגי היישוב וכי לא מדובר בעשב שוטה אלא "עץ הגדל ליד השיבר, מלח הארץ המדממת ממלכת יהודה".

    קמב"צ היישוב אשי הורוביץ לא נותר חייב, הקמב"צ הגיש תביעת לשון הרע לבית משפט השלום בירושלים, באמצעות בא כוחו העו"ד איתמר בן גביר. בכתב התביעה נטען: כי הורביץ ודאי לא היה זחוח ובכל מקרה סרנה הסתיר את הרקע להתרחשות בחברון כאשר היה מדובר במחבל שביקש לרצוח חיילים וילדים וכינויו כנאצי מהווה לשון הרע שפגע בו, במשלח ידו שכן הוא מפיק אירועים וגרם לו עוגמת נפש ובושה רבה.

    בתגובה לתביעה, הגיש העיתונאי יגאל סרנה, באמצעות עורך דינו אביגדור פלדמן כתב הגנה, בו הוא טען: כי התובע נראה מחייך וכי העובדות המפורטות בפרסומים, לרבות הטענות כי התובע הוא נאצי ופוגרומצ'יק, הן פרסומי אמת ולכל הפחות הם פרסומים מותרים.

    לאחר ההתכתשות בין השניים, הגיע היום (שני) פסק הדין בעניינם, סגן נשיא בית המשפט, גד ארנברג פסק את דינו וקובע בין היתר: כי אמנם הורוביץ נראה מצלם את הגופה וכמו כן נראה כי הסקת המסקנות שהתובע חייך היא אכן סבירה בנסיבות העניין.

    אך לעומת זאת קיבל טענות עורך דין בן גביר וקבע: השמטת הפרט שהמדובר בגופה של מי שניסה זה עתה לרצוח יהודים וההשוואה בין הנתבעים לבין הנאצים ומעשיהם מהווים השמטה של מלוא העובדות המאפשרות לקורא הסביר להבחין בין המעשים של הנאצים לבין המעשים של התובע".

    בפסק הדין, השופט הורה לסרנה לפצות את הורוביץ בסך של עשרים אלף ש"ח וכן לשלם 5000 שח הוצאות משפט.

    עו"ד איתמר בן גביר אומר היום כי :" הגם שלטעמי היה  ראוי  לפסוק סכום כפול, הרי שיש כאן מסר חשוב לסרנה ודומיו: לא ניתן לכם לשקר ולהעליל ולסלף את העובדות ואם תעשו כן נתבע אתכם ותצטרכו לשלם – אני בטוח שקמבצ היישוב היהודי בחברון אשי הורוביץ ידע לבזבז את הכסף רק על דברים טובים לעם ישראל".



    0 תגובות