הגברת התחרות: קרן אמריקאית קונה את חברת האשראי 'לאומי קארד'

    מוטי סבן No Comments on הגברת התחרות: קרן אמריקאית קונה את חברת האשראי 'לאומי קארד'

    שחקן חדש בשוק הפיננסים נכנס לישראל: קרן ורבורג פינקוס, תקנה את חברת כרטיסי האשראי ותביא להגברת התחרותיות בשוק הזקוק לשחקנים חדשים. במשרד האוצר מברכים על המהלך ומקווים שהחברה תהפוך בהמשך לבנק

    צילום: פלאש 90
    8:27
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on הפעילות בשיפא: "זו תהיה השגרה שלנו בשנה הקרובה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגברת התחרותיות: אם הזדקקתם אי פעם להלוואה מחברות האשראי בוודאי ששמתם לב, או שלא, שהריבית על ההלוואות המידייות שהם מעניקים גבוהה מאוד ולא סתם, הבנקים שהם התחנה הראשונה להגשת הלוואה, מפנים אותכם מיידית ל חברות האשראי.

    אם שאהלתם את עצמכם, למה? זה בגלל שמי שמחזיק במניות הבנקים צחזיק גם בחברות האשראי ובשביל לקחת לכם ריביות גבוהות (מה שלבנק אסור) הוא בעצם מפנה אותכם 'לחברה חוץ בנקאית' שהיא בעצם אותה זרוע של הבנק. ומשם הדרך קצרה לגבות ריביות מטורפות וחסרות רחמים.

    צעד ראשון לכיוון חיובי, הוא הפרדת חברות הבנקים מהאשראי, דבר שמגיע כחלק מחוק 'הריכוזיות' שבא להגביר את התחרותיות במשק הישראלי. במהלך הימים האחרונים התבשרו תושבי המדינה על מכירת חברת האשראי לקרן אמריקנית.

    מדובר בבשורה גדולה לכלכלת ישראל, לעסקים הקטנים והבינוניים ולצרכנים. המהלך ממחיש בצורה הטובה ביותר את מדיניות משרד האוצר להפחתת הריכוזיות והגברת התחרות בכל התחומים בכדי להפחית את יוקר המחיה והנטל על אזרחי ישראל. נמשיך לפעול בדרך זו בנחישות ובמקצועיות".

    משרד האוצר מתייחס היום (ראשון) לראשונה לעסקה שדווחה במהלך סוף השבוע ואשר במסגרתה תימכר חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד לקרן האמריקאית ורבורג פינקוס.

    העסקה הינה תולדה ישירה של הועדה שהקים שר האוצר, משה כחלון לעידוד והגברת התחרות בענף הבנקאות והאשראי – ועדת שטרום. במשרד האוצר אומרים כי זו היא רק סנונית ראשונה ומעריכים כי עסקה זו תאיץ את תהליך מכירת חברת ישראכרט ושכבר בחודשים הקרובים נראה שחקן משמעותי נוסף נכנס לשוק.

    מבדיקות ראשוניות והתייעצויות שקיימו בכירי המשרד וכן שר האוצר, עם בכירי בנק ישראל והמפקחת על הבנקים עם צאת השבת, עולה כי לפרופיל העסקי של הקרן הרוכשת יש יתרון בקידום תחרות בענף הפיננסים אשר נובע מניסיון עשיר בניהול והובלת גופים פיננסיים ובהם בנקים. הקרן צפויה להכניס לישראל טכנולוגיות מתקדמות שיהפכו את חברת לאומי קארד לחברה יעילה תחרותית ומתקדמת.

    הפרדת חברת כרטיסי האשראי מבנק לאומי תביא להגברת התחרות למשקי הבית ולעסקים הקטנים. כמו כן, על מנת להעצים את יכולת התחרות של החברה אף יותר, המשרד מקווה כי בהמשך החברה תהפוך לבנק ובהתאם לסיכום עם בנק ישראל, במידה ותעמוד בכל הקריטריונים, תוכל לקבל רישיון תוך זמן מואץ של שלושה חודשים.

    משרד האוצר סבור כי כניסת שחקנים חדשים תחולל תחרות אשר תתבטא בהוזלת מחירים לצרכן הישראלי ולעסק הקטן. מהלך זה הוא חלק ממהלכים רבים המקודמים על ידי המשרד ובנק ישראל כדי לעודד את התחרות ולהסיר חסמים בענף השירותים הפיננסים.

    מהלכים אלו צפויים להיות מושלמים בזמן הקרוב וכוללים את הקמת מאגר נתוני אשראי, מעבר בין בנקים 'בקליק', הגברת יכולת השוואת עלויות בין מוצרים פיננסים, הסרת חסמים לכניסת בנקים חדשים ועוד. כלל המהלכים הנ"ל צפויים להגביר את התחרות בשוק הפיננסי לטובת המשק הישראלי כולו.



    0 תגובות