שירו של אבא: ואתחנן \\ יואב דיליאון

    יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא: ואתחנן \\ יואב דיליאון

    כמדי שבוע, השדרן יואב דיליאון, שולח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע. השבוע פרשת 'ואתחנן' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

    צילום: משה ביטון
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אומר אבא לא סתם נקראת פרשת ואתחנן בשבת אחרי תשעה באב ומסביר בתשעה באב אסור ללמוד תורה לבד מדברים הקשורים בחורבן, כי הלימוד גורם שמחה לאדם ולכן מיד אחרי הצום שבו פסקנו מלימוד התורה באה פרשת ואתחנן שמספרת על מתן תורה כדי להדגיש שאנו מתחילים שוב את לימוד התורה.

    "ויתעבר ה' בי למענכם.." אומר אבא שמשה אומר כאן לישראל במי מריבה הכיתי את הסלע ולא דיברתי אליו כמו שאמר ה' ואת זה עשיתי בשבילכם שלא לעורר חלילה קטרוג עליכם כלומר הסלע הזה שהוא אבן דוממת בכל זאת כשמדברים אליו בשם ה' הוא מיד שומע ומקיים את הדברים שמצווים עליו ואילו אתם בני ישראל אף על פי שאני מדבר אליכם אינכם נשמעים וכדי למנוע קטרוג עליכם לקחתי על עצמי אחריות גדולה שלא לדבר אל הסלע אלא להכותו.

    "אנוכי ה' אלוקיך…." אומר אבא לשים לב שעשרת הדיברות מתחילים במילה "אנוכי" ומסתיימים במילה "לרעך" ובכך יש מוסר השכל לכל אדם. תשתדל להוציא ממך את מידת האנוכיות ולדבוק באהבת הזולת ובמקום לומר כל הזמן אנוכי אמור לרעך.

    ומוסיף אבא ואומר שים לב שעשרת הדיברות נאמרו מההתחלה ועד הסוף בלשון יחיד ובכך מורה לנו התורה שכל אחד מישראל צריך להגיד בשבילי ניתנו הדיברות ועלי באופן אישי החובה לקיימם.

    ולסיום אומר אבא שעשרת הדיברות נאמרו בלשון יחיד כדי להתריע כל אדם אפילו חלילה יסורו כולם מדרך התורה אתה לא תלך אחריהם כי לך אישית ניתנה התורה.

    שבת שלום ומבורך!



    0 תגובות