בתפקיד המחזיר בתשובה: אברהם פריד • האזינו

    עמית דניאל 7 Comment on בתפקיד המחזיר בתשובה: אברהם פריד • האזינו

    זה סיפור מרגש על שיר שכתב ר' יו"ט עהרליך. הביצוע בעברית של אברהם פריד, נצרב בראשו של נער שירד מהדרך וחזר באופן מפתיע | כוחו של ניגון

    צילום: משה שי, פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיפורים רבים יש על כוחו של ניגון יהודי. אולם אם נדמה כי הסיפורים שייכים רק לדורות עברו, מגיע הסיפור הבא, בן זמננו ומוכיח זאת שוב.

    בתכנית שערך יהודה דים בקול חי מיוזיק, התארח הרב מתתיהו גודלבסקי, מ'קרן הילד', מוסד בו מתחנכים ילדים ונערים המתמודדים בחיים עם אתגרים לא פשוטים, בתים מיוחדים וכד'. במהלך התכנית סיפר הרב גודלבסקי סיפור מפעים ומרגש שיגרום לכם להזיל דמעה ולהתרגש.

    "הרב מבריסק אומר כלל: תשקיעו בילדים בחינוך בשביל המצוות שהם עושים היום. חלילה אם ידרדרו, אז בשביל ההרהור תשובה שיבוא להם אחר כך, בזכותכם, תשקיעו היום", פתח הרב את דבריו באמרה זו והמחיש אותה במדויק ובעצמה על ידי הסיפור הבא.

    "הרב חיים וולדמן, איש חינוך מפורסם מאד, היה לפני שנים מדריך אצלנו. באחד מהימים, לפני כעשרים שנה, הזמר אברהם פריד תרגם את שיריו של ר' יום טוב עהרליך לעברית והוציא אותם באלבום "אוצרות יהודים". אחד מהשירים היה יעקב והוא סיפר את סיפורו של ילד יהודי שנלקח לכפר מסוים ועמד בפיתויים שהוצבו בפניו כשכותרת השיר היא "יהודי אני, לא אוכל לעשות זאת". המדריך, הרב וולדמן, כתב את השיר במכונת כתיבה, שיכפל אותו, חילק בין התלמידים וערך ביניהם תחרות".

    הרב גודלבסקי ממשיך ומספר: "לפני כמה שנים הגיע אלי אחד הבוגרים  וסיפר לי שהיום הוא איננו דתי. "אבל", הוא אמר, "הרב, אתה זוכר את השיר יעקב?". השבתי לו "בטח". הוא הוסיף ושאל: "אני זכיתי בתחרות, הרב זוכר?", השבתי לו, "כן". ואז הוא סיפר: "אני לא שומר תורה ומצוות כיום, אבל לאחרונה השיר הזה מתנגן לי בראש ומתי שזה מתנגן לי, אני מוציא את התפילין ומניח אותם".

    "ולו זו בלבד הוא מספר", ממשיך הרב את סיפורו של הבוגר, "הוא סיפר שלפני תקופה הוא היה ביפו העתיקה וראה מסעדת שרימפס (טריפות). הוא רצה להיכנס, נכנס, התיישב ואז החל להתנגן לו השיר כשהמילים "יהודי אני לא אוכל לעשות זאת", צרובות במוחו. הוא קם והלך".

    אך כאן, הסיפור לא תם. הרב גודלבסקי ממשיך ומספר: "הוא מתקשר אלי לאחר כמה חודשים ומספר שהוא מתחתן והוא סיכם עם אשתו לעתיד, לשמור טהרת המשפחה. סופו של סיפור שהיום הוא בנה בית שומר תורה ומצוות, ילדיו במוסדות חרדיים על טהרת הקודש".

    הרב גודלבסקי אומר בפרפראזה על השיר: "יהודי אני, אני יכול לעשות זאת".

    אברהם פריד, התרגש מאוד כששמע את הסיפור על הנער שחזר למקורות בזכות הביצוע שלו לשיר של הרב עהרליך. "האמת שקשה לדעת כמה בעלי תשובה חזרו בזכות ר׳ יו״ט עהרליך ושיריו!!! קטונתי שהייתי שליח ״לעזור״ לו…", אמר פריד לקול חי, בצניעות האופיינית לו.

    האזינו:



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      קרן הילד ומשפחת גודלבסקי קדש קודשים!! לשם שמים אנשים מדהימים ומוסדות מדהימים

    2. 6

      קרן הילד מצילים ילדי ישראל עוד בגלות שנחאי על ידי הצדיקים הרב יהושע ליב והרבנית רחל גודלבסקי יחד עם עם הצדיק רבי אלחנן יוסף הערצמן זצ"ל

    3. 5

      מדהים ומרגש! – קרן הילד עושים עבודת קודש

    4. 4

      אכן כוחו של ניגון אבל יותר מכך – כוחו של בעל מנגן…
      ישר כח לך גדול הזמר החסידי רבי אברהם פריד. אין ספק ששירתך המדהימה והמרגשת היא זו שנגעה בנימי נפשו של הילד שבגר וזכרון הילדות נותר חרוט על לוח ליבו.
      ולא רק השיר הזה. כל שיר של ר' אברהם פריד יוצא מהנשמה ונכנס אל הנשמה.
      אני בטוח שבעולם ישנם עוד אלפי אנשים שבזכות שיריו וביצועיו של פריד, מתחזקים ומתחברים לבורא עולם.
      אני אחד מאותם אלו שהשירים בביצועים של פריד משפיעים עלי מאוד מאוד.
      ישר כח

    5. 3

      רבון העולמים ידעתי ידעתי ידעתי… שזיכית את דורנו היתום במתנה אדירה – נעים זמירות ישראל אבריימלה פריד הצדיק .
      צנוע עניו בן תורה חסיד ירא שמים ולמדן….

    6. 2

      הכהן הגדול מאחיו…………….. האיש שכבר שלושים שנה משמש כפס הקול האוטנטי של עם ישראל מכל הזרמים החוגים והעדות , חרדים דתיים חילוניים וכו'
      אשריך אשריך אשריך אברהם פריד החסיד . . .

    7. 1

      ואוו מרגש . זכות היא להיות נכד של בעל הסיפור ולהיקרא על שמו יעקב