הכן עצמך לצום: הטיפים והעצות החשובות לעבור את הצום בשלום

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הכן עצמך לצום: הטיפים והעצות החשובות לעבור את הצום בשלום

    מה נכון לאכול בסעודה מפסקת, איך תנהגנה נשים בהריון, ילדים וחולי כליות. בעית החום הכבד בצום וממה להימנע ואיך לשבור את הצום בצורה הנכונה? כל הטיפים והעצות החשובות מהמומחים של מד"א

    מטבח • אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההמלצות של מד"א: כך תעברו את צום תשעה באב בקלות, ללא כאבי ראש וחולשה. הכל הולך לפי ההכנה שעשיתם לפני הצום, אתם מוזמנים לקרוא את הטיפים החשובים ברצינות לזכור וליישם לצום קל. נאחל לגולשינו היקרים שבבנין ציון ננוחם ונזכה עוד השנה לבניין בית המקדש במהרה בימינו אמן.

    1. ארוחה מפסקת: בכדי להקל על הצום, יש להקפיד על שתייה מרובה לפני תחילת הצום ולהפחית את שתיית המשקאות המכילים קפאין (קפה, קקאו, קולה, תה). כמו כן, מומלץ להימנע משתיית משקאות מתוקים המגבירים תחושת צמא ולהימנע ממאכלים מלוחים במיוחד, דוגמת חמוצים ופיצוחים הגורמים לספיחת נוזלים ולצמא.

    על ילדים שאינם רגילים לצום ואינם נחים במהלך הצום, להקפיד על שתייה מספקת טרם הצום ושהות באזורים מוצלים במהלך הצום. במהלך הארוחה המפסקת, מומלץ לשלב מכל קבוצות המזון, פחמימות מורכבות עם חלבונים וירקות, היוצרות תחושת שובע לזמן רב יותר.

    2. חולים וקשישים: מד"א ממליץ לחולים ולקשישים להתייעץ עם רופא לפני הצום. על חולים הסובלים מאי ספיקת כליות, ממחלות לב, טרשת עורקים, בעיות בעורקים כליליים, חולי סרטן, מושתלי כליות, לב או כבד להמשיך ליטול תרופות כבשגרה, בשל החשש שהמחלה תחמיר עקב הפסקת נטילת התרופות.

    כך גם הסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה, אפילפסיה ופעילות יתר\חוסר של בלוטת התריס.

    3. נשים בהריון: מד"א ממליץ לנשים הרות להיוועץ עם הרופא המטפל טרם הצום ולפעול עפ"י המלצתו.

    4. הסימנים הראשונים לפגיעה במערכות הגוף בשל חוסר נוזלים הם כאבי ראש, טשטוש ראייה ובשלב חמור יותר קשיים במתן השתן ופגיעה במערכות בגוף האחרות. לצמים מומלץ להישאר במקומות מוצלים, ממוזגים ומרווחים.

    5. התייבשות: על פי תחזית מזג-האוויר, צפוי לשרור במהלך הצום עומס חום בינוני עד כבד בכל חלקי הארץ. טמפרטורות גבוהות, שהייה בחום והימנעות משתייה ומזון עלולים לסכן את הצמים.

    יש לשים לב במיוחד לילדים וקשישים במידה ושוררים תנאי חום כבד. בכל צורך רפואי יש להזעיק במהירות את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי'. במד״א מבקשים מהציבור לשמור על קשר עם בני משפחה מבוגרים על מנת לוודא שהם מרגישים בטוב לאורך הצום

    6. יציאת הצום: מומלץ לשבור את הצום בארוחה קלה. להתחיל בשתייה פושרת (לא חמה מדי) מלווה בפרוסת עוגה או שתי פרוסות לחם עם גבינה. לאחר כשעה ניתן לאכול ארוחה קלה.

    ויהי רצון שנזכה לבניין בית המקדש במהרה בימינו, אמן!



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עזבו אותכם הכל שטויות השיטה לעבור את הצום בצורה טובה זה פשוט להיות עסוק במשהו או לישון