מקומם: המנהל האזרחי אישר לפלסטינים לפלוש לשטח ישראלי

    אריאל שרפר No Comments on מקומם: המנהל האזרחי אישר לפלסטינים לפלוש לשטח ישראלי

    ביישוב אבני חפץ גילו יום אחד כי פלסטינים החלו לבצע עבודות על שטח היישוב. ראשי היישוב מיהרו לעצור את העבודות. אך לאחר בירורים הם נדהמו לגלות, כי המנהל האזרחי נתן לפלסטינים אישור. ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן אמר בתגובה לאירוע: אנו מצפים מרשויות החוק במנהל לכבד את סמכותנו

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משיגי גבול באישור: הישוב אבני חפץ, חולש על כ-3300 דונמים וממוקם מערבית לנתניה. לאחרונה הבחינו תושבים לתדהמתם בעבודות עפר הנעשות ע"י פלסטינאים, בתוך שטח הנמצא בבעלות הישוב.

    ראש מועצת שומרון יוסי דגן, הגיע לשטח ועצר את העבודות יחד עם יו"ר הישוב שולי לנגרמן, הזעיק את קציני המנהל האזרחי את משטרת ישראל, ואת מנהל תיאום וקישור, ושוחח עם הדרגים הבכירים בצבא ובמנהל האזרחי, עד לעצירת העבודות.

    במקום התברר כי המנהל האזרחי, אישר עבודות ללא תיאום עם הישוב, ללא תיאום עם המועצה, במקום שבו כבר נפגע צינור המים של הישוב, בשטח הישוב.

    "השטח שייך לישוב, בוודאי שלא נאפשר בניה ופלישה לשטח ללא תיאום ואישור הן של הישוב והן של המועצה" הסביר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "אנו מצפים מרשויות החוק במנהל לכבד את סמכותנו, ואת אחריותנו המלאה על השטח, בוודאי שלא פחות משהיו עושים, לו היה מדובר במקרה הפוך, שבו יהודים היו רוצים להעביר תשתית בשטח כפר ערבי"

    עם זאת הוא הוסיף: "עינינו לא צרה. באם לערבים בכפר הסמוך יש צורך במים נשמח לסייע. אולם כל זאת בתיאום מסודר על פי החוק, תוך שימת דגש על שמירה על תשתיות קיימות, ותוך התחייבות להעתיק את הצינור, באם הישוב יראה לנכון לבנות במקום".

    שולי לנגרמן יור אבני חפץ אמרה במקום: "זכויות ההתיישבות נרמסות.
    מי שאמור להגן על ההתיישבות אינו עושה זאת. מתיישב שהיה יוצא לשטח על כלי כבד ללא אישורים מתאימים היה נעצר וכליו מוחרמים תוך כותרות גדולות בעיתונות. פלשתינאי שיוצא לשטח שאינו שייך לו מקבל גיבוי מלא לעבודה ללא אישורים תוך רמיסת זכויות וגרימת נזק עתידי בלתי הפיך"



    0 תגובות