פגיעה נוספת באיראן: יפן הודיעה כי תפסיק את כלל יבוא הנפט

    מוטי סבן No Comments on פגיעה נוספת באיראן: יפן הודיעה כי תפסיק את כלל יבוא הנפט

    אחת מיבואניות הנפט הגדולות בעולם, יפן, הודיעה על הפסקת ייבוא הנפט האיראני עד החודש אוקטובר. הצעד נעשה לאחר איומים מצד ארה"ב, על סנקציות כנגד חברות יפניות

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסנקציות החריפות ממשיכות לגדול: כלי התקשורת ביפן מדווחים היום (חמישי) כי יפן החליטה להשעות את כל ייבוא הנפט מאיראן עד להודעה חדשה. הפסקת ייבוא הנפט מאיראן מדווחים ביפן מעשתה לאחר שארה"ב מאיימת על חברות יפניות בסנקציות נגדם.

    ייבוא הנפט מאיראן על ידי יפן, כבר בחודש אוקטובר הקרוב עומד להגיע לאפס. המדינות שיחליפו את איראן באספקת הנפט, יהיו: ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות.

    כזכור לאחר הטלת הסנקציות הראשוניות, הודיע מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו כי ישנם מדינות שארה"ב תדון איתם על ייבוא הנפט האיראני ואולי תסכים להחריג אותם מרשימת הסנקציות. לטוקיו נודע כי ארה"ב לא תוותר ליפן משום שהיא אחת מיבואניות הנפט הגדולות של איראן.

    בעבר חשבו ביפן שאולי ארה"ב תוותר, "כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לדבר עם ארה"ב ולשכנע אותו לפטור אותנו", אמר גורם במשרד החוץ היפני אמר. מנגד פקיד ממשרד הכלכלה היפני, היה פסימי יותר:ככל הנראה יפן תיאלץ לעצור את משלוחי הנפט מאיראן.

    חלק מחברות היפניות, כבר שילמו לאיראן חוזים לאספקת נפט לשנה מראש, כעת הם תובעים את הממשלה לקבל פיצויים עקב ביטול החוזים.

    יש להבין כי מדובר במכה קשה לאירן, יפן היא אחת מהיבואניות הגדולות שלה. יפן הייתה הראשונה לסגור עסקאות עם איראן כבר בשלבי השיחות הסופיים להסרת הסנקציות, התשלום הראשון שהעבירה יפן לאיראן בעסקה הראשונה עמד על 550 מיליון דולר.

    יפן ביחסים טובים עם איראן בגלל הצורך לאספקה קבועה מהנפט האיראני. אנליסטים מעריכים כי כבר עכשיו איראן מפיקה מיליון חביות נפט פחות, שהם כ- 25% מכלל התפוקה שלה שכבר נפגעה.



    0 תגובות