עוקץ יד2: כנופייה מרמאללה הצליחה להונות ישראלים בהיקף של 8 מיליון ש'

    בנצי לייזרוביץ No Comments on עוקץ יד2: כנופייה מרמאללה הצליחה להונות ישראלים בהיקף של 8 מיליון ש'

    זהירות: כנופייה שפעלה מרמאללה בצורה מאורגנת, הצליחה להפיל בפח, עשרות בעלי עסקים ואנשים פרטיים שביקשו למכור את מרכולתם, דרך המרשתת. הנוכלים היו סוגרים עסקאות בזמן בהם הבנקים היו סגורים ונותנים בתמורה צ'יק מזוייף. היקף הונאות כ-8 מיליון ש"ח. בפנים פירוט מורחב על ההונאות הגדולות

    צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עוקץ מרמאללה: כוחות מיוחדים של משטרת ישראל, פעלו בחודש שעבר בשטחי הרשות בכפר ביתוניא ועצרו חבר כנופיה פלסטינית, שעמד בראש ארגון שביצע מעשיי הונאה בהיקף של כ-18 מיליון שקל. המעצר בוצע, לאחר פעילות חקירה ממושכת בה נחשפו כ-250 מקרים שונים של הונאה ונסיונות הונאה, בסכומים של אלפי עד מאות אלפים שקלים כל אחת.

    בתחילת השנה 2 מחברי הכנופיה תושבי רמאללה (עבד אלכרים אלדיק בן 45 וחמזה עבו עבסה בן 37) נעצרו ובתאריך 9.2.18 הוגש נגדם כתב אישום חמור ובקשה למעצר עד תום ההליכים בגין מעשי הונאה אלו.

    בתאריך 20.6.18 הכוחות מיוחדים של משטרת ישראל, פשטו על ביתו של הנאשם בדר ערמוש בן 37 בכפר ביתוניא, לאחר שחוקרי ההונאה של ימ"ר צפון בפעולות חקירה מקצועיות הכוינו אותם לביתו ממנו נעלם לתקופה ארוכה עם מעצרם של שאר חברי הכנופיה, בהמשך חוקרי ההונאה גיבשו נגדו תשתית ראייתית בגין הונאה בהיקף של מיליונים.

    היום פרקליטות מחוז צפון הגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בבית משפט השלום בנצרת.

    הקורבנות למעשי ההונאה- אזרחים ישראלים פרטיים שפרסמו מודעות למכירה "יד שניה" וחברות המוכרות ציוד או סחורות.

    מחקירה מקצועית ואינטנסיבית עלה: כי החוליה הייתה מאתרת ספק ישראלי בין אם הוא בעל חברה המוכרת ציוד, או אדם פרטי שמוכר ציוד יד שניה, יוצרת איתו קשר, מתמקחת איתו על המחיר ולבסוף סוגרת איתו עיסקה, ברוב המקרים העיסקאות נסגרו בזמנים בהן הבנקים לא היו פעילים.

    בהמשך היו שולחים חברי החוליה נהג מונית או משאית ,המוביל היה נותן לספק המחאה בנקאית או אישור העברה מזוייפים ובתמורה היה מקבל את כל הסחורה או חלק מהסחורה. עד אשר היה מגלה הקורבן כי ההמחאות או אישור העברה מזוייפים, הסחורה הייתה כבר מועברת לחברי החוליה ואלו היו מוכרים אותה לסוחרים ברשות הפלסטינית.

    מהחקירה עלה כי שווי הסחורות שהגיעו לידי החוליה היו בשווי של מעל 8 מיליון ש"ח.

    הסחורות היו שונות ומגוונות: ציוד רפואי, ציוד חקלאי, ציוד מחשוב, ציוד למסעדות, ציוד הגברה, כלי רכב, צעצועים, יינות, ציוד בניה, מכשירי חשמל, תכשיטים, כלי עבודה ואפילו בעלי חיים כגון גורי כלבים וכבשים ועוד.

    במהלך פעילות חקירה סמויה חוקרי הונאה ימ"ר צפון עקבו אחר פעילות החשודים תוך שהם נעזרים באמצעים טכנולגים מתקדמים. חוקרי ההונאה נחשפו לנסיונות הונאה נוספים והם פנו לקורבנות והזהירו אותם שלא ליפול בפח, וכך סיכלו קרוב ל-100 נסיונות ההונאה של אנשים פרטיים וחברות בהיקף כספי מצטבר נוסף של מיליוני שקלים.

    החוליה שבראשה עמד הנאשם בדר ערמוש בן 37 תושב ביתוניא מנתה מספר אנשים שלכל אחד מהם תפקיד מוגדר, אחד מאתר את הקורבנות, אחר מנהל את ההתקשרות עימם בשפה עברית ואחד היה אחראי על זיוף האישורים המחאות ות"ז.

    החוליה הפעילה מספר מובילים חלקם לא ידעו על פעילות החוליה וחלקם ידעו על פעילות החוליה ואף זכו לבונוסים בניהם 3 חשודים ישראלים: 2 נהגי מוניות ונהג משאית אשר אספו את הסחורות והעבירו אותם לתחומי הרשות. כן הפעילו נהגים פלסטנים שלקחו את הסחורות והובילו אתם מהמעברים ובתוך הרשות.

    משטרת ישראל פועלת במגוון דרכים גם במישור הגלוי וגם במישור הסמוי כנגד עברייני רכוש ומשתמשת בכל האמצעים הטכנולוגים העומדים לרשותה בדגש על עבירות רכוש בהם אדם עשוי למצוא עצמו נופל כלכלית בן לילה, לצד זאת קשה מאד להחזיר את הגלגל לאחור לאחר מקרים מסוג זה ואנו קוראים לציבור להיות ערניים והבטיח את קבלת התמורה טרם מסירת הסחורה.

    חלק מהדוגמאות שנחקרו במסגרת 250 תיקי החקירה שנפתחו כנגד חברי החוליה, שלא בחלו בשום אמצעים כדי להונות אנשים ביניהם גם מבוגרים, נכים :

    ▪במקרה אחד החוליה עקצה מוכר אופניים כשרכשה ממנו אופניים חשמליות בשווי של 57,000 ₪.

    ▪במקרה אחד עקצו חברה למכירת ציוד רפואי כשקיבלו מהם ציוד רפואי בשווי של 343,000 ₪ ובהמשך ניסו לרכוש מהם שוב ציוד רפואי בשווי של 522,000 ₪.

    ▪במקרה אחד עקצו תושב תרשיחא סוחר קלנועיות שסיפק לחברי הכנופיה קלנועית בשווי של 36,000 ₪ לאחר שהציגו בפניו צילום של העברה בנקאית לבנק מרכנתיל מזויפת.

    ▪במקרה נוסף עקצו תושב ראש פינה שמכר קלנועית בשווי של 9,000 ₪ גם באמצעות צילום של העברה בנקאית מזויפת לבנק מזרחי טפחות.

    ▪במקרה אחד החוליה עקצה תושב ירושלים ורכשה ממנו גורי כלבים בשווי 6,200 ₪ תוך כדי ששילמה לו באמצעות המחאה מזויפת מבנק הדואר.

    ▪במקרה אחר החוליה עקצה חברה מחיפה כשהיא רכשה ממנה מכשיר להסרת שיער בשווי של 40,000 ש"ח תוך כדי שהיא שילמה לו באמצעות המחאה מזויפת של בנק מרכנתיל דיסקונט והציגה ת.ז של תושבת הצפון שאינה קיימת

    ▪במקרה אחר עקצה תושב קלנסוואה כשרכשה ממנו כבשים בשווי 27,000 ₪ ושילמה לו בהמחאה בנקאית מזויפת של בנק הדואר.

    *במקרה אחד הם סגרו עיסקה עם אשה שמכרה את תכשיטיה בשווי 100,000 ₪ באמצעות אתר אינטרנט בשל קשי כלכלי. נהג מונית הגיע לאזור מגוריה העביר לרשותה 2 המחאות בנקאיות קיבל לידיו את התכשיטים וכאשר אותה אישה הגיעה לפדות את ההמחאות הובהר לה כי מדובר בהמחאות מזויפות.

    ▪במקרה אחר עקצה בעל חברה לשיווק חשמל כשרכשה ממנו ציוד בשווי 113,000 ₪ ושילמה לו באמצעות המחאה מזויפת של בנק הדואר.

    ▪במקרה אחר רכשו דשן מחברה שמספקת דשן בשווי 222,000 ₪ ושילמו עבור הדשן באמצעות צילום העברה בנקאית מזויפת לבנק הדואר.

    ▪במקרה אחר רכשו מתושב רעננה קלנועית בשווי 12,000 ₪ הציגו לו צילום של העברה בנקאית מזויפת.

    ▪במקרה אחר רכשו מבעל מסעדה באזור יוקנעם ציוד מסעדה בשוי של 10,000 ש"ח ושילמו לו באמצעות צילום העברה בנקאית לבנק הדואר והצגת ת.ז. של תושב ירושלים ליצירת אמינות.

    WhatsApp Image 2018-07-19 at 14.34.05 WhatsApp Image 2018-07-19 at 14.34.14 WhatsApp Image 2018-07-19 at 14.36.31 WhatsApp Image 2018-07-19 at 14.36.32WhatsApp Image 2018-07-19 at 14.34.14WhatsApp Image 2018-07-19 at 14.36.31WhatsApp Image 2018-07-19 at 14.36.32



    0 תגובות