דרישה מהיועמ"ש: חקירה נגד קמפיין חילוני קיצוני

    איתי גדסי 1 Comment on דרישה מהיועמ"ש: חקירה נגד קמפיין חילוני קיצוני

    דרישה מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה כנגד מובילי הקמפיין 'פתוחים בתשעה באב'

    אביחי מנדלבליט צילום: עמית שבי
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עורך הדין אביעד אושרי פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה כנגד סיעת 'החילונים הירוקים' בעיריית תל אביב, שבימים אלה מובילים קמפיין הקורא לפתוח מסעדות ובתי עינוגים ביום תשעה באב.

    בפנייתו הוא מציין כי פתיחת מסעדות ובתי עינוגים בתשעה באב היא עבירה על החוק המנוגדת לחוקי העזר העירוניים של עיריית תל אביב, ומשכך מובילי הקמפיין בעצם מובילים מעודדים ומשדלים אזרחים לעבור על החוק. בפנייתו הוא מלין על אוזלת ידה של עיריית תל אביב כלפי מובילי הקמפיין תוך התעלמות מחקיקה שלה עצמה, רק בגלל היותה חקיקה בעלת מאפיינים דתיים. ולכן פונה עו"ד אושרי ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שזה יורה לפתוח בחקירה כנגד מובילי הקמפיין.

    כזכור, לאחרונה יצאה סיעת "חי – חילונים ירוקים" בתל אביב, בקמפיין הקורא לבעלי עסקים להודיע לציבור כי למרות החוק, הם יפתחו את בית העסק שלהם בתשעה באב. הרשימה אף חילקה מדבקות לבעלי עסקים המעוניינים בכך בהם כתוב כי בית העסק פתוח בתשעה באב, על מנת לעודד את התומכים בפתיחת עסקים בצום להיכנס ולקנות בעסק.

    סיעת ש"ס בעיר מסרה בתגובה: "לא ייתכן שחבר מועצה במדינת ישראל יעודד בעלי עסקים לעבור על החוק בריש גלי, אני קורא לגורמי אכיפת החוק לפעול כנדרש בחוק נגד חבר המועצה ונגד בעלי העסקים שמתכוונים להפר את החוק ולחלל את יום האבל לאומי".

    העיתונאי עמית סגל כתב כי בית עסק שיתלה מדבקה כזו לא יזכה לביקור שלו ואליו הצטרף גם העיתונאי ינון מגל שכתב: "אני מבין שאנשים פותחים ב-9 באב (למרות החוק), אבל מי שישים את מדבקת התועבה הזאת לא אכנס אליו יותר בחיים".

    אחת התגובות המפתיעות נגד החוק הייתה של חברת הכנסת מירב בן ארי ממפלגת 'כולנו'. בן ארי אינה דתייה ובכל זאת יצאה כנגד היוזמה והחליטה לתמוך בצד הנפגע ממנה: "אוקיי, שוב אני הליברלית לא מצליחה להבין למה לקרוא לבתי קפה לפתוח בתשעה באב ועוד לחלק מדבקות", "למה לצפצף על יום שחשוב לרוב גדול בעם? מיותר, רק מוסיף פילוג ושנאה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איך השם מסובב הכל… הנאורים הרי קוראים לשבות עכשיו בדיוק בט' באב… יושב בשמים ישחק למו. חחח