חוק הלאום אושר סופית; החכי"ם הערבים קרעו את הצעת החוק וסולקו מהמליאה

    איתי גדסי No Comments on חוק הלאום אושר סופית; החכי"ם הערבים קרעו את הצעת החוק וסולקו מהמליאה

    הצעת חוק הלאום אושרה הלילה במליאת הכנסת ונכנסה, רשמית, לספר החוקים של מדינת ישראל | נתניהו נשמע מרוצה: "רגע מכונן" ואייכלר ביקש להבהיר: "שמח שעמדנו בתוקף על התחייבות נתניהו ויו"ר הקואליציה למנוע כל ניסיון לפגוע בענייני דת ומדינה"

    נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק הלאום. בתום דיון ממושך שנמשך אל תוך הלילה, ולאחר דחיית כל ההסתייגויות, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי של ח"כ אבי דיכטר וקבוצת חברי כנסת, ברוב 62 תומכים מול 55 מתנגדים ושני נמנעים. בתום ההצבעה, קרעו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת את הצעת החוק לגזרים תוך שהם צועקים "אפרטהייד", ח"כים מהקואליציה מחאו כפיים.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם במליאה לאחר לאחר אישור חוק יסוד הלאום ואמר: "ראשית אני רוצה להביע הערכה לשר יריב לוין שהוביל את החוק, לאמיר אוחנה שעמד בראש הוועדה ולחבר הכנסת אבי דיכטר שהגיש את החוק. אדוני היו"ר, חברי הכנסת, זהו רגע מכונן בתולדות הציונות ובתולדות מדינת ישראל. 122 שנה אחרי שהרצל פרסם את חזונו, קבענו בחוק את עקרון היסוד של קיומנו: ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. מדינת לאום שמכבדת את זכויות הפרט של כל אזרחיה, ובמזרח התיכון רק ישראל מכבדת זכויות אלה. וכשאני מדבר ברחבי העולם, מעל כל במה, מול כל מנהיג, אני חוזר ואומר: זוהי המדינה שלנו, מדינת היהודים".

    "אבל בשנים האחרונות יש מי שמנסה לערער על כך ובכך לערער את יסודות קיומנו וזכויותינו. ובכן היום חקקנו בסלע החוק: זוהי המדינה שלנו, זוהי השפה שלנו, זהו ההמנון שלנו וזהו הדגל שלנו. תחי מדינת ישראל", אמר נתניהו.

    יוזם חוק הלאום, ח"כ אבי דיכטר, אמר לאחר אישור החוק: "תם ונשלם! היום סיימנו בכנסת את מלאכתם של הרצל ובן גוריון. זהו רגע היסטורי שייזכר לעוד שנים רבות. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי – בחוק יסוד. ולתפארת מדינת ישראל".

    ח"כ ישראל אייכלר אמר לאחר אישור חוק הלאום: "'אין אומתנו אומה אלא בתורתה'. לכן אני שמח שעמדנו בתוקף על התחייבות נתניהו ויו"ר הקואליציה למנוע כל ניסיון לפגוע בענייני דת ומדינה על ידי פרשנות החוק. וכך נכתב: "ככל שפרשנות החוק תגרום פגיעה בסטטוס קוו ביחסי דת ומדינה אנו מתחייבים לפעול לתיקון הפגיעה בחקיקה". בזכות התחייבות זאת תמכנו בחוק על פי הוראת גדולי ישראל שליט"א".

    שר התיירות יריב לוין אמר: "עשינו היסטוריה. אישרנו את חוק הלאום והבהרנו באופן ברור- מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי".

    לדבריו: "זהו יום היסטורי ומכונן בו אנו מוסיפים חוליה נוספת בשרשרת המפוארת אותה החלו אבות הציונות. חוק הלאום מחזק את הזהות והמורשת היהודית ואת כל הערכים בזכותם ישראל קיימת. הוא מהחוקים החשובים ביותר בהם עסקה הכנסת אי פעם וצירופו הלילה לספר החוקים הוא הישג אדיר. החוק מבטא את היסודות העמוקים ביותר של הציונות ואת הבסיס עליו נבנתה מדינת ישראל. הוא אומר את המובן מאליו: מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. אני שמח שנפלה בחלקי הזכות להוביל את החוק יחד עם חברי ח"כ אבי דיכטר ומברך על אישורו".



    0 תגובות