עסקת מערכות הנ"מ – ארה"ב מציעה לטורקיה את מערכת הפטריוט

    מוטי סבן No Comments on עסקת מערכות הנ"מ – ארה"ב מציעה לטורקיה את מערכת הפטריוט

    לאחר העימות המדיני הקשה בין ארה"ב לטורקיה, על כוונתה של טורקיה לקנות את מערכת ה-S400 הרוסית | ארה"ב מציה מחדש את מערכת הפטריוט האמריקנית בגרסה פתוחה שלה | במידה וטורקיה לא תסכים, ארה"ב לא תמסור לידיה את החמקן וכלל המערכות של נאט"ן

    אילוסטרציה צילום: סליה גורן ביטאון חיל האוויר
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טורקיה בראשות ארדואן מעוניינת לרכוש את מערכת הנ"מ ה-S400 הרוסית כחלק מפרויקט ההגנה שלה. ארה"ב איימה בתגובה על טורקיה כי היא תראה בה כאוייבת אם תעשה את הצעד החסר צקדים בעולם הביטחוני. הבעייה נמצאת כי בידי טורקיה נמצאים מערכות אמריקניות רבות שאסורות להחשף לצבא הרוסי, בראשם מטוס החמקן האמריקני ה-F35 אמור להגיע לטורקיה בחודשים הקרובים.

    אם רוסיה תתן לטורקיה את המערכת ה-S400 תוכל רוסיה לנתח את יכולות החמקנות של המטוס, הדבר מהווה פגיעה ביטחונית ממדרגה ראשונה.

    בניסיון להביא ליישוב ההדורים בין המדינות, ארה"ב מציעה לטורקיה את מערכת הפטריוט שלה. יש לציין כי טורקיה בחנה את מערכת הפטריוט כבר פעמיים. אז גם בחנה את המערכת הרוסית ואת ה-S400 הרוסית, טורקיה נוטה לכיוון המערכת הרוסית.ר

    פקידי ממשל של ארה"ב וגורמים בנאט"ו הזהירו את הפקידים באנקרה, כי במידה וטורקיה תרכוש את המערכת הרוסית, כלל המערכות האמרקיניות והטילים שמסופקים על ידי נאט"ו לא יוכלו להשתלב במערך הצבאי. ארה"ב ונאט"ו יחזירו את כלל הציוד שניתן והחמקן -F35 לא יימסר לידי טורקיה.

    פקידים בטורקיה מסרו: מערכת הפטריוט נלמדת מחדש על ידי צוות אמריקני המעביר את המידע לטורקיה. לוקהיד מרטין הציעה לתת מערכת פתוחה לטורקיה שביכולתה לשלב עוד גורמים נוספים במערכות היירוט.

     

     



    0 תגובות