מרן הראשל"צ על וועדת ניסים: כל מה שאמרתי לו עשה הפוך

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מרן הראשל"צ על וועדת ניסים: כל מה שאמרתי לו עשה הפוך

    מרן הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף, קיים הערב כנס נגד 'המלצות הגיור' של 'ועדת ניסים' | בדבריו תקף מרן את התנהלותו של משה ניסים וחשף: קיבלתי אותו רק בגלל בקשתו של ראש הממשלה | הראשל"צ שאל בפליאה: איך ידם של כל מיני רבנים לא רעדה שחתמו על המסמך? לא ראיתם מה גרמו הרפורמים בארה"ב?

    צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות ההמלצות בדו"ח הגיור של שר המשפטים לשעבר משה נסים, שהוגש לראש הממשלה בנימין נתניהו. בדו"ח ניתנו המלצות על ידי וועדת הגיור בראשות משה ניסים, לרפורמות בתחום הגיור כיום בארץ, רפורמות שלא עולות בקנה אחד עם ההלכה היהודית. בעקבות כך קיים היום הראשל"צ כנס נגד רפורמת הגיור של השר לשעבר משה ניסים.

    הראשון לציון נואם בכנס

    נשיא בית הדין הרבני הגדול והרב הראשי לישראל מרן הרב יצחק יוסף אמר בכנס הגדול: "כל מה שאמרתי למשה ניסים הוא כתב הפוך, אסור להוציא את מערך הגיור מידי הרבנות הראשית לישראל. מה שהיה עד היום צריך להישאר."

    עוד הוסיף הרב יצחק יוסף: "אני מביע פליאה מאותם רבנים שחתמו על אותו מסמך גיור של אותו כותב. מספיק עשו את היהדות בארה"ב מיליון וחצי רפורמים. איך ידם לא רעדה שחתמו דבר כזה. אני מתפלא עליהם!

    בהמשך דבריו קרא מרן הראשל"צ: אני מבקש שתצא מכאן קריאה, מכנס אחדות מאחרי הרבנות הראשית לישראל, שראש הממשלה וכל ראשי השלטון ידעו שאנחנו לא לבד, כל רבני ישראל מאחורינו. אסור להוציא את מערך הגיור מידי הרבנות הראשית לישראל. מה שהיה עד היום צריך להישאר ולהעביר את החוק של הרב אריה דרעי".

    מרן הראשל"צ תקף את המעורבות של משה ניסים בהמלצות הגיור" הרבנות הראשית לישראל היא בלעדית המוסמכת לענייני גיור. לא יתכן שאדם שאינו ת"ח יכתוב מתווה גיור בלי להתייעץ עם תלמידי חכמים סביבו.

    עוד האשים מרן את השר לשעבר: משה ניסים הקיף עצמו ביועצים רבים חילונים ואחרים, לא לקח אף ראש ישיבה או דיין שייעץ לו איך. לא רציתי לקבל אותו. אחרי לחץ מצד ראש הממשלה, הסכמתי לקבל אותו רק כי רוהמ ביקש, חשף מרן בדבריו.

    .

    כמו כן גילה מרן, כי הכל נעשה הפוך מדעתו: עשו מזה פוליטיקה, ראש הממשלה לחץ, אז קיבלתי אותו. כל מה שאמרתי לו – כתב הפוך, אמרתי לו שאסור שרבני ערים יגיירו – וכתב בדיוק ההפך.

    בדבריו ביכר מרן את הגישה הגלותית שנוהגת היום: ״יש רבנים שחושבים שאנחנו עדיין נמצאים בגלות. יש להם מחשבה גלותית, אומרים שיש מתווה אז צריך לנצל את ההזדמנות כי אחרת בג"צ יכיר הרפורמים, זו גישה גלותית.

    מרן הראשל"צ קרא למשתתפי הכנס: לתמוך בקידום תזכיר חוק הגיור הממלכתי, שהתקבל בהחלטות ממשלה וקידומו נתקע: "צריך לקדם את החוק של הרב אריה דרעי, שעבר כבר בהחלטת ממשלה. גיור רק לפי דין תורה. שלא יהיה פרצה אח"כ של הרפורמים והקונסרבטיבים. שתצא מפה קריאה לתמוך בחוק הזה, ביקש הראשל"צ מהרבנים בכנס.

    NEZER HATALMUD YESHIVA

    בסיום דבריו אמר מרן הראשל"צ: אני מכיר את דייני הגיור, נפגשתי איתם כמה וכמה פעמים, ונתתי להם הנחיות, איך לגייר, מה לגייר. הרבה מהם, נמנים על הרבנים מהציונות הדתית, יש בודדים כמה אחדים חרדים. רובם הולכים בדרך של קולא, אי אפשר ללכת יותר מזה. זה על סף תהום, חתם מרן את דבריו בכאב רב.



    0 תגובות