גפני ל'קול חי': לא אוהב שבאגודת ישראל מקבלים החלטות לבד

    מוטי סבן 1 Comment on גפני ל'קול חי': לא אוהב שבאגודת ישראל מקבלים החלטות לבד

    ח"כ משה גפני התראיין הערב לשיחה רוויות כותרות מ'חוק הגיוס' עבור לסקירה נרחבת על הרשויות המקומיות ועד לשאלת הקדמת הבחירות והאם רחבת הכותל הרפורמית יש להלחם בה?

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני האיש הדומיננטי בדגל התורה, המוציא ומביא בבתי גדולי ישראל. הערב הוא התראיין ל'מהדורה המרכזית' ברדיו "קול חי", הראיון היה עמוס כותרות והצהרות החלטיות מצידו של גפני מ'חוק הגיוס' ועד המחוז החרדי במשרד החינוך.

    הראיון נפתח בשאלת 'חוק הגיוס' והאולטימטום שהציב ליצמן לראש הממשלה על 'חוק הגיוס' גפני עונה לאגודת ישראל: אנחנו פועלים לפי הנחיה של גדולי התורה של דגל התורה, לא לפי המועצת של אגו"י. אם בג"צ לא יתן זמן לחוקק את חוק הגיוס, נשב עם אגו"י. אני לא אוהב שאגו"י מקבלים החלטות לבד.

    האם יש סיכוי להקדמת הבחירות, גם לאור איומיו של ראה"מ: הבחירות לפי הערכתי לא יוקדמו, גם אחרי הבחירות לא יהיה שינוי דרמטי במפה הפוליטית.

    לשאלת המראיין, לגבי המתווה להרחבת הרחבה הרפורמית בכותל, גפני לא מתרגש מהמהלך: כל הבעיות בנושא דת ומדינה הם מבג"צ. רחבת הרפורמים היתה קיימת גם כאשר הרב אלישיב, והרב וואזנר היו בחיים.

    ובמעבר חד לזירה הירושלמית, שאלת התמודדותו של חבר העירייה יוסי דייטש לראשות העיר: יוסי דייטש לא יכול להכריז חד צדדית על מועמדות. מועמדות של דייטש ללא התייעצות איתנו היא על הקרח.

    ולזירה הביתרית, לאחר הפסדו של יו"ר דגל בביתר יצחק רביץ, גפני לא מוותר: הרב יצחק רביץ מביתר יישאר בהנהגה של דגל התורה, הוא נציג ציבור מופלא וראוי ואנו לא נאפשר שייפגע.

    ועוד זירה מקומית היא העיר רכסים, שאלת הרוטציה בין ש"ס לדגל: בהסכם בין יהדות התורה לש"ס ברכסים כל מועמד צריך הסכמה של שני הצדדים. איצ'ה רייך יתפטר רק אם יוצג מועמד בהסכמת הצדדים.

    שאלת המחוז החרדי, תמיד נמצאת על גבול שההנגה החרדית מכירה ולא מכירה, בקיצור מוכר שאינו רשמי, גפני מתייחס לסוגיית יו"ר המחוז: אני לא מכיר במחוז החרדי בגלל שהוא הוקם על ידי שי פירון. גם אם ימונה מנהל מחוז הצדיק הכי גדול. בניגוד למה שמנסים לומר אני לא השתניתי 30 שנה.

     שר הבינוי יואב גלנט, מי שהיה מועמד לרמטכ"ל, דיבר על הישיבות בקבינט: לא יתכן ששרים משתמשים במידע מתוך הקבינט לשימוש פוליטי. מי שחושב שאפשר לכבוש את עזה בקלות או מי שקורא להשתולל, כנראה מעולם לא ראה שדה קרב מקרוב

    ועל שאלת ההתבססות האיראנית שקורת כרגע בסוריה, משיב גלנט בהחלטיות: בסוריה לא יהיה צבא איראני. לא יהיו כלי נשק שוברי שוויון ולא נאפשר הקמת קיני חיזבאלה. לא נחזור על הטעות שעשינו בלבנון.

    לסיום המהדורה התראיין הרב מיכה לוי רבה של פתח תקווה, על סוגיית ניתוק הזיקה בין משגיח מושגח בקרב עובדי הכשרות והמחאות שכנגד: הרב מיכה הלוי רבה הראשי של פתח תקוה למימרן בקול חי: באנו לחזק את הרבנות הראשית. הכל צריך להתחיל מהרבנות הראשית להם יש את השיקול הדעת הגדול וצריך לקבל את ההנהגה שלה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מותר לליצמן לעשות משהו בלי לשאול את ר' מוישה גפני שליט"א