התכתשות ברשת: ב'הדסה' מעדיפים ערבים מחו"ל? מנהל ביה"ח עונה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on התכתשות ברשת: ב'הדסה' מעדיפים ערבים מחו"ל? מנהל ביה"ח עונה

    פוסט שהועלה לרשתות החברתיות, תקף את בית החולים 'הדסה' על העדפת תושבים ערביים תושבי חו"ל במסגרת 'תיירות מרפא' הכותבת קראה להחרים את בית החולים ולזעזע את המדינה | מה הייתה תשובתו של מנהל בית החולים?

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פוסט שעלה ברשתות החברתיות, הצליח להוציא את פרופ' זאב רוטשטיין מנהל בית החולים 'הדסה' משלוותו. הפוסט שפורסם תקף את בית החולים שכביכול מלא באזרחים ערבים שאינם מתושבי המדינה, בעוד הטיפול באזרחי המדינה היהודיים נדחק לפינה על חשבונם, כותבת הפוסט זעמה על העדפה האכזרית וקראה להחרים את בית החולים.

    בתגובה כתב לה פרופ' זאב רוטשטיין תשובה מנומקת לטענותיה וכך הוא כותב: בימים האחרונים הופצה ברשת החברתית פוסט ארוך שכתבה אישה בשם אורה, המתארת כיצד המחלקה בה אושפזה אמה בבית החולים הדסה עין כרם הייתה מלאה בחולים ערבים עדי כדי כך שהטיפול בחולים הישראלים לוקה בחסר.

    באופן חריג, מנכ"ל בית החולים הדסה הפרופ' זאב רוטשטיין הגיב לפוסט הוויראלי במכתב פומבי שהופץ בדף הפייסבוק של "הדסה".

    וכך כתבה אורה: "אימי נפלה לפני עשרה ימים ושברה את עצם הירך… נותחה ומאושפזה בהדסה עין כרם. מאז היותי כאן במחלקה עם אמא… גיליתי תופעה מדהימה: רוב החדרים תפוסים ע"י ערבים".

    "בהתחלה חשבתי, בתמימותי, כי מדובר בערבים ישראלים, שאני מאמינה שמגיע להם כל טיפול כאזרח ישראלי, אבל אני שקצת מדברת ערבית ומבחינה בין הדיאלקטים השונים של הערבית… גיליתי כי מדובר בערבית גבוהה, אקסקלוסיבית. 'התיידדדתי' עם המשפחות (הפכתי למתורגמנית במחלקה), וגיליתי כי מדובר בערביי חברון, רמאללה, אל בירה מהרשות הפלסטינית".

    לדבריה, "מערכת הבריאות הציבורית שלנו משמשת לתיירות מרפא, מוכרת את עצמה בכסף למי שאינם אזרחים ואולי אפילו אויבי ישראל. האזרח הישראלי, כולל ערביי ישראל, מפונה בטרם עת או שטיפולו נדחה ומורע בגלל תיירות מרפא.

    "אילי הון מהרשות הפלסטינית וממדינות המפרץ שמשלמים מאות אלפי דולרים דוחים טיפול באזרחי ישראל… וחמור מכך, מקלים ומוזילים את טיפולו, עד כדי רשלנות פושעת".

    אורה ביקשה מחבריה בפייסבוק, "אם לא נתחיל להחרים ולעורר מהומת עולם, נאבד את שירות הרפואה הציבורי שהתנועה הציונית כ"כ האמינה בו. אנחנו הורסים את אחת ממערכות הבריאות הציבוריות הטובות בעולם".

    כעבור מספר ימים של "שיימינג" בפייסבוק, מנכ"ל בית החולים השיב לכל הטענות שהציגה האישה.

    וכך כתב מנכ"ל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין: "גב' אורה יקרה, בית חולים הדסה חרט על דגלו להיות בית חולים ציבורי פתוח לכל, ללא כל אפליה. הדסה, ובראשו המערך האורתופדי, בלי עודף צניעות, הינו בית חולים המוביל במדינה, כאשר מגיעים אליו חולים מורכבים מכל הארץ. רב התרבותיות של הצוות ושל המטופלים הוא שם דבר בארץ ובעולם.

    "אם נעשה 'זום' לתקופה בה אמך אושפזה במחלקה האורתופדית, נמצא את העובדות הבאות: במחלקה יש סה"כ 42 מיטות, בתקופה שאמך הייתה מאושפזת בין התאריכים 30.6-12.7 הייתה התפוסה במחלקה מלאה.

    "כמובן שאני כמנהל בית החולים, כמו גם הרופאים האורתופדים, מנוטרל מהשיקול מי מאייש את מיטות החולים המגיעים לאשפוז דרך חדר המיון, דרך המרפאות וקופות החולים, או הפניות מבתי חולים וגורמים אחרים. למרות זאת, עפ"י בקשתך ואל מול טענותייך בדקתי אישית את חתך המאושפזים באותם תאריכים.

    "מתוך 42 חולים מאושפזים, ספרתי 36 חולים ישראלים ו- 6 חולים פלסטינאים בלבד. מתוכם 4 חולים שהופנו דרך הרשות הפלסטינאית כחלק מהסכם 'פריז' בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינאית, ו- 2 חולים פלסטינאים 'פרטיים' במימון עצמי…. זה הכל!".

    הפרופ' רוטשטיין שאל, "על זה יצא קצפך בטקסט הוויראלי שאת מפיצה? ואני מצטט 'רוב החדרים תפוסים ע"י ערבים', האמנם? הרי זה שקר מוחלט. מעבר לכפיות טובה שאני חש למקרא הטקסט הפוגעני והמסית, אני עצוב מאוד, כי מטרת הטקסט שלך הייתה לפגוע במי שטיפל במסירות ואהבה באמך.

    בית החולים והצוות העושה ימים ולילות בטיפול מסור לחולים, ברמת איכות וטכנולוגיה שאין כמוה בארץ, והכל במסגרת הרפואה הציבורית.

    "אני אסיים בכך שאני מצדיע להדסה ולצוותה על פעולתם, ובפניה אלייך, אם נשארה בך טיפת הגינות, הייתי מבקש שתתקני את השקרים אותם הפצת", הוסיף מנכ"ל בית החולים הדסה.



    0 תגובות