מכבדים זה את זה, מסיקה לדגן; יש בך כשרונות רבים וחריצות בלתי נדלית

    איתי גדסי No Comments on מכבדים זה את זה, מסיקה לדגן; יש בך כשרונות רבים וחריצות בלתי נדלית

    גרשון מסיקה פרש מהמירוץ בגלל פסק בוררות של הגאון הרב שמואל אליהו. לאחר הפרישה הוא כותב מכתב מיוחד כג'נטלמן אמיתי ומפרגן ליוסי דגן: הצלחתך היא הצלחתינו, הביקורת שיש לי היא ביקורת "בונה"

    צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש מועצה אזורית שומרון לשעבר גרשון מסיקה, משגר מכתב לתושבי המועצה, לאחר פרסום פסק הבורורות בעניינו ומודיע אני פורש מהמירוץ, בסיום המכתב מפרגן מסיקה ליוסי דגן ראש המועצה המכהן ומאחל לו הצלחה בתפקידו: הצלחתך היא הצלחתינו.

    הכל התחיל כאשר גרשון מסיקה, ראש מועצה אזורית שומרון לשעבר ואחד האנשים החזקים בפוליטיקה, האיש הכל יכול ביהודה ושומרון, ביקש לחזור ולהתמודד שוב על התפקיד הנחשק לאחר שעזב אותו בלית ברירה. הבעייה הייתה כי למועצה אזורית יש ראש מועצה מכהן ומוצלח בתפקידו לדעת כולם, האזור עמד להקרע בין שני כוחות דומיננטים שאם ילחמו זה בזה, התוצאות יהיו קשות ליהודה ושומרון ולמנהיגי הציבור הדתי לאומי בכלל.

    מי שנכנס לעובי הקורה ולקח על עצמו את הבורורות לבקשת שני הצדדים,  הוא הגאון הגדול הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של העיר צפת. לאחר דין ודברים ובדיקת כל הפרמטרים לטוב ולרע, החליט הרב לפסוק לטובתו של ראש המועצה המכהן, יוסי דגן והורה לגרשון מסיקה לפרוש ובעתיד כותב הרב, הוא ישתלב בפעילות ציבורית המתאימה לו.

    לאחר פרסום הפסק ברבים, תושבי מועצה אזורית שומרון, נכחו לדעת כי קבלת הדין אצל נציגי הציבור, הם לא כמו שכבר ראינו בעבר רק מהשפה ולחוץ, אלה למרות כל הקושי, משגר היום (רביעי) גרשון מסיקה מכתב מרגש, המודיע, על קבלת הפסק בוררות של הרב שמואל אליהו ובזה מסתיים המסע לראשות מועצת שומרון.

    וכך כותב גרשון מסיקה לתושבים:

    תושבי השומרון היקרים לליבי עד מאוד

    אני מכבד ומעריך מאד את הרב שמואל אליהו מגדולי הדור ומבכירי הרבנים בציונות הדתית ועל כן החלטתי לקבל את עמדתו ולהמנע לעת עתה מהגשת מועמדות לראשות המועצה. אמשיך לפעול למען חיזוק ההתיישבות בארץ ישראל ובשומרון בפרט. אני רואה ערך גדול בשליחות למען הציבור ואקבל באהבה ובשמחה כל משימה שתוטל עלי כפי שעשיתי זאת במשך כל חיי.

    החלטתי להתמודד נבעה מתוך תחושת שליחות אמיתית ולאחר מחשבה רבה שהקדשתי לעניין על כל המשתמע מכך ולאור פניות של רבים מתושבי השומרון, ידעתי בידיעה ברורה שאני נכנס למסע שהוא לא יהיה קל כלל ועיקר ובהכירי היטב את הדינאמיקה הבאתי בחשבון שתהיינה התמודדיות שאינם פשוטות.

    ובכל זאת ולמרות האמור מוכרח אני לומר כי הופתעתי מעוצמת הארס שהופנתה אלי מיד עם פרסום המנשר לתושבים בו אני מבקש את אמון הציבור, הגדיר זאת יפה באוזניי הרב אליקים לבנון שליט"א שנפלה "תקלה" על ידו, ומגזרת קל וחומר שאם כך נוהגים בפתיחת המירוץ מה יהא בהמשך – נעניתי להצעה ללכת לבוררות אצל הרב שמואל אליהו שהרי "טוב שם משמן טוב" ואינני מוכן לחצות קוים אדומים עליהם הקפדתי ואם זכיתי בדגש על ימים אלו לחסוך "שנאת חינם" ולהרבות ב"אהבת חינם" דיינו.

    ולתומכי בנימה אישית על תמיכתכם והסיוע הרב שהענקתם לי בתקופה זו. בלעדיכם אחים יקרים, זה לא היה קורה. האהדה הרבה שלכם לא תסולא בפז, הרוח שהבאתם אתכם תחושת השותפות והנכונות להתגייס לכל משימה ראויים להערכה, על כל אלה ועל עוד, אני רוצה לומר לכם מילה קטנה, תודה!!! תודה למאות הפעילים ולאלפי התומכים שהשקיעו מזמנם, מרצם ורצונם להצלחת המשימה לטובת השומרון שיקר כל כך לליבנו.

    כדרכי, אני מגינכם וערב לשלומכם, וזאת על תמיכתכם בי לאורך כל הדרך במסע זה. במשלי כתוב: …"לב אדם יחשב דרכו, וה' יכין צעדו".
    תודה לרב שמואל אליהו שהוא כפי שהגדירו מרן ר' דוד אבוחצירא "צדיק אמיתי כמו אבא שלו זצוק"ל שמילא את התפקיד בשיא הרצינות והשקיע מזמנו שעות רבות ולא חסך בשום מאמץ על מנת למלא את התפקיד שלקח על עצמו כראוי, התרגשתי מאוד למשמע דברי השבח הרבים שהרב ציין במכתבו.

    ברצוני לאחל לך יוסי דגן, הצלחה בתפקידך לטובת השומרון, יש בך כשרונות רבים וחריצות בלתי רגילה, את אותם דברי הביקורת בדיוק כפי שאמרתי בתקשורת השמעתי באוזניך לא מעט פעמים בעבר הרחוק והקרוב ובפורומים שונים בנוכחותך ובוודאי גם באופן פרטי, קבל את הדברים כביקורת "בונה" עלה והצלח, הצלחתך היא הצלחתנו!

    אני אמשיך בדרכי עם כל המרץ ובעזרתכם הרבה לעשות למען השומרון, כי הוא בליבנו ובדמינו לעד. בשם ה' נעשה ונצליח, ונצליח בכל אשר נעשה.

    בהערכה ובאהבה גדולה,
    שלכם גרשון מסיקה



    0 תגובות