הסתיים מחנה "אחי ורעי" לתלמידי "קרן ההסעות" העולים לישיבות קדושות

    אבי יעקב No Comments on הסתיים מחנה "אחי ורעי" לתלמידי "קרן ההסעות" העולים לישיבות קדושות

    במחנה הקירוב המיוחד שנערך בטבריה בברכתם של גדולי ישראל שליט"א, השתתפו כמאה תלמידי "קרן ההסעות" מסיימי כיתות ח' לחמישה ימים גדושים בהווי תורני ופעילות חווייתית * התלמידים שמעו שיחות ושיעורים ממחנכים ידועי שם והתחזקו לקראת לימודיהם בישיבות הקדושות * "'הבאתם לנו ילד חדש שהולך בשמחה לישיבה", אמרו ההורים בהתרגשות בתום המחנה

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וקוו ה' יחליפו כוח: בהתרוממות רוח רבה סיימו בשבוע שעבר למעלה ממאה חניכי "קרן ההסעות" את מחנה הקיץ "אחי ורעי" ונפרדו ממנו בדמעות של התרגשות. היו אלה תלמידי הקירוב מסיימי כיתות ח' מבתיה"ס של החינוך העצמאי מכל רחבי הארץ, שהתכנסו לחמישה ימי נופש והתעלות, גדושים בהווי חינוכי ומהנה, כהכנה לקראת עלייתם לישיבות הקדושות בחודש אלול הבעל"ט.

    קעמפ "אחי ורעי" מתקיים בס"ד זו השנה ה-15, במטרה לחזק את תלמידי הקירוב בעת יציאתם לחופש ובכדי להעניק להם הדרכה טובה לקראת כניסתם לישיבות. מדובר בתקופת זמן קריטית של חופשת הקיץ בסיום שנות לימודיהם בבתי הספר, כאשר רבים מהתלמידים מתמודדים עם קשיים ואתגרים בחוץ ומול פיתויים שלא להמשיך בשנה הבאה בישיבה קדושה. מחנה קיץ זה מעניק להם מחדיר בהם הווי ישיבתי בשילוב נופש ברמה הגבוהה ביותר ומצייד אותם בכלים טובים כדי להגיע לישיבה בנפש חפצה.

    מחנה הקיץ "אחי ורעי" תשע"ח זכה לברכתם החמה של מרנן ורבנן שליט"א, רשכבה"ג שר התורה מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, אשר איחלו למארגנים ולתלמידים הצלחה וסיעתא דישמיא רבה לקראת היותם בני עליה בשנה הבאה. יצוין כי המשגיח הגר"ח משקובסקי שליט"א לווה את המחנה בעצה ותושייה והתעניין רבות על אופי הפעילויות עם התלמידים.

    בקעמפ שנערך בניהולו ובניסיונו של הרב שרגא אלפר השתתפו צוות של פעילי קרן ההסעות וכן פעילים מסורים מטובי בני הישיבות בארץ. התלמידים סווגו לפי רמתם הרוחנית ובהתאם לכך פעלו החונכים מול כל תלמיד לחזקו ולעודדו לקראת הכניסה לישיבה, הן בשיחות אישיות ממושכות והן ע"י הרצאות מרתקות לכלל התלמידים. את המחנה מלווה במשך שנים הרב יוסף וולפין שהעניק שיחות מוסר והדרכה לתלמידים בתחילת דרכם בישיבות, וכן הרב יעקב מויאל מנהל פרויקט הכוונה לישיבות וטיפול המשך של קרן ההסעות. כמו כן שמעו התלמידים שיחות מאלפות וסימפוזיונים ממפקח החינוכי במחנה הרב מרדכי בלוי שרומם את התלמידים, וממחנכים נוספים.

    אל המחנה שהתקיים השנה בקמפוס מפואר בטבריה הגיעו עשרות התלמידים במערך לוגיסטי גדול של הסעות מכל רחבי הארץ. מדימונה, ירוחם ואשקלון שבדרום ועד עפולה ,עכו ונהריה שבצפון, וכן מרמלה, חשמונאים ועוד. חציו הראשון של כל יום מימי המחנה הוקדש ללימוד תורני בהווי ישיבתי ע"י מגידי שיעור מיוחדים בסוגיות הלכתיות מרתקות ובשילוב סיפורים ומאמרי חז"ל, וחציו השני הוקדש לפעילויות, טיולים ואטרקציות עשירות ומגוונות.

    במהלך המחנה חוו התלמידים חוויות רוחניות רבות וכן שבת מרוממת הכוללת דברי תורה מטובי המרצים ושירי שבת עד השעות הקטנות של הלילה. עבור תלמידים רבים זו הייתה הפעם הראשונה לחוות שבת שכולה קדושה ורוחניות. כאמור, בתום חמישה ימים של הנאה והתרוממות רוח שבו התלמידים לבתיהם מלאי כוח ועזוז לקראת השנה הבאה. יצוין, כי צוות המחנה ופעילי קרן ההסעות ממשיכים ללוות את התלמידים גם בכניסתם לישיבה, בהתמודדות בכל הקשיים שעלולים להיווצר בתחילת הדרך.

    השפעת מחנה הקיץ על התלמידים הייתה רבה. התלמידים יצאו מחוזקים ונחושים להמשיך בישיב קדושה ולהיות בן עליה. "קיבלתי לא מעט טלפונים מהורים שאמרו לי בהתרגשות: 'הבאתם לנו ילד חדש הביתה, ילד שהולך בשמחה לישיבה", מספר הרב שרגא אלפר, "הורה אחר אמר לי שמכל המחנה הילד נהנה מהשבת הרוחנית המרוממת. זה נתן לילדים להכיר מה זה שולחן שבת יהודי".

    יצוין, כי לפני המחנה ובמהלכו פעל צוות לוגיסטי גדול ומקצועי כדי להסדיר את כל האישורים הנדרשים ולדאוג לכל התנאים כדי לקיים את המחנה בצורה הטובה ביותר. כמו"כ מארגני הקעמפ וקרן ההסעות רואים לנכון להודות לשותפים להצלחת מחנה הקיץ ה"ה "פרויקט קרן וולפסון" ובסיוע קבוע ממשפחת נדיבים מארה"ב ע"י הרב ד.י. מחשובי הלומדים בכולל פוניבז'



    0 תגובות