מתוך הקו הירוק: ריחף והצטרף לדעאש; עכשיו עומד בפני אישום

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מתוך הקו הירוק: ריחף והצטרף לדעאש; עכשיו עומד בפני אישום

    הותר לפרסום: צעיר מג'לג'וליה ריחף במצנח לסוריה והצטרף לכוחות דעאש | לאחרונה התבקש על ידם לפעול בישראל וכשהגיע, נעצר | כעת מוגש כנגדו כתב אישום חמור

    מצנח רחיפה • אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד נידאל סלאח, בן 26 מג'לג'וליה, בגין עבירות מגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין, חברות בארגון טרור, מסירת ידיעה לאויב ועבירות נוספות.

    לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד רועי רייס, במהלך החודשים יולי עד אוקטובר בשנת 2015, על רקע הזדהות אידיאולוגית-דתית שפיתחו עם ארגון הטרור הרצחני דאע"ש, קשרו הנאשם ומכריו תושבי ג'לג'וליה קשר לצאת מישראל לסוריה כדי לחבור לכוחות דאע"ש, להשתתף בפעילותם ולסייע בלחימתם אל מול הממסד הסורי. במסגרת זו הוחלט כי בעוד האחרים יטוסו מישראל לטורקיה וממנה יחצו את הגבול לסוריה, הנאשם וחברו, חוסאם חגלה, יחצו את הגבול לסוריה ישירות מישראל באמצעות מצנחי רחיפה. לצורך זה רכשו השניים רחפנים, למדו על הפעלתם בצפייה בסרטוני הדרכה והתאמנו בשימוש בהם בשטחים פתוחים סמוך לג'לג'וליה.

    בשלב מסוים הודיעו האחרים כי אין באפשרותם להמשיך לקחת חלק בתוכנית, מסיבות שונות. לאחר שבחנו הנאשם וחוסאם באמצעות מפות את שטח ישראל הסמוך לגבול עם סוריה, הגיעו השניים ביום 17.10.15 עם רחפניהם אל נקודת יציאה שבחרו ברמת הגולן והחלו לנסות להמריא לכיוון סוריה. עקב תקלה טכנית ברחפן של חוסאם, ניסיונותיו להמריא לא צלחו ולכן החליטו השניים לחזור לבתיהם בג'לג'וליה. ביום 24.10.15, בשעות הצהריים, נסע הנאשם שוב לנקודת היציאה, ממנה המריא לכיוון סוריה. בעודו באוויר הצליח הנאשם להימנע מפגיעת ירי שבוצע לעברו מהצד הסורי, ואז נחת בשטח סוריה בהצלחה, לצורך ולקראת חבירתו לכוחות דאע"ש.

    החל ממועד נחיתתו של הנאשם בסוריה שהה בחברת כוחות, פעילי וחברי דאע"ש שונים מעל שנתיים וחצי. הנאשם בא במגע ועמד בקשר עם פעילי דאע"ש רבים במקומות שונים ברחבי סוריה, ונטל חלק בפעילות דאע"ש בהיבטים שונים, לרבות מבצעיים וצבאיים. בפתח תקופת שהייתו בסוריה הנאשם נעצר, נכלא, ונחקר בברוטאליות, לרבות באיומים, אלימות ועינויים, על ידי גורמי דאע"ש שונים, להם מסר בכפייה מידע שונה אודות ישראל, וכן ניסה להימלט מגורמי דאע"ש בדרכים שונות אך נתפס. הנאשם מסר לחוקריו כי הגיע לסוריה על מנת לחבור לכוחותיהם, ולבסוף הצליח לזכות באמונם של גורמי דאע"ש ושוחרר.

    לאחר ששוחרר הצטרף ונרשם הנאשם באופן רשמי לדאע"ש. בין פעילויותיו כחבר בארגון, הנאשם צפה בסרטונים מטעם דאע"ש, לרבות אודות הכנת מטעני חבלה; יצר קשר עם גורמים שונים בישראל וביקש מהם להצטרף לדאע"ש ולחימתם לבקשת גורמי דאע"ש; היה חמוש וביצע תרגולים ומטווחים מאולתרים בכלי נשק שונים; הצטלם כאשר הוא חמוש בכלי נשק אלה ושלח את התצלומים לבני משפחה וחברים בישראל; סייע לאנשי דאע"ש בתרגום תכנים אקראיים שונים מעברית לערבית, ועוד.

    הנאשם כאמור אף נטל חלק בפעילות דאע"ש בהיבטים שונים לרבות מבצעיים וצבאיים, ובכלל זאת שובץ ל"ענף הייצור והפיתוח" של דאע"ש, בו עבד בעבור שכר חודשי במפעל לפיתוח וייצור כלי טיס (מזל"טים) למטרת תיעוד מהאוויר וכן נשיאת חומרי נפץ, בתפקיד האחראי על מערכת ההיגוי של הכלים. במסגרת זו הנאשם אף השתתף בניסוי בו העמיסו על אחד מכלי הטיס פצצה, והשתתף בשיחות בנוגע לאפשרות להשתמש בכלי טיס מעין אלה נגד ישראל. הנאשם גם ניסה לבנות עבור דאע"ש מסוק קטן והגיע לשלבי בניה מתקדמים. כמו כן, הנאשם לחם בקרבות של דאע"ש, קיבל מדאע"ש סכומי כסף מעת לעת וכן התבקש על ידי גורם דאע"ש לפעול לגיוס פעילי לדאע"ש בתוך ישראל והסכים לבקשתו.

    בסופו של דבר, לאחר קרב בו לחם לצד דאע"ש נגד הממסד הסורי, נפל הנאשם בשבי כוחות הממסד הסורי ולאחר תקופה מסוימת הצליח להימלט ממנו. בתכוף לאחר הימלטותו, בסוף חודש מאי 2018, עבר הנאשם באמצעות מבריח מסוריה לטורקיה. ביום 21.6.18 טס לישראל, מלווה בבני משפחתו ועורך דינו, ונעצר עם נחיתתם בנמל התעופה בן גוריון.

    בבקשת המעצר כתב עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז: "לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו, אשר בבסיסם הזדהות עם ארגון טרור הידוע באלימותו ואכזריותו יוצאות הדופן, קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את בטחון הציבור."

    התיק נחקר בידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל. הפרקליטות ביקשה את המשך מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.



    0 תגובות