בדרך לאישור: רפורמת החשמל הכשר

    איתי גדסי No Comments on בדרך לאישור: רפורמת החשמל הכשר

    לכבוד שבת קודש: לראשונה נחתם מתווה להסדרת חשמל כשר לשימוש בשבת | ח"כ אשר: "אני רואה במתווה שנחתם תחילתו של שיתוף פעולה ליישום בפועל של מגוון הפתרונות שסוכמו"

    עובדים בחברת החשמל • אילוסטרציה
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נחתמו הסיכומים של ועדת הכלכלה בכנסת, משרד האנרגיה ורשות החשמל להסדיר הפעלת מערך לייצור ושיווק חשמל כשר לשימוש בשבת בתהליך אוטומטי ללא מגע יד אדם כחלק מיישום רפורמת החשמל והייצור הקהילתי.

    כזכור, בדיונים שהתקיימו בוועדת הכלכלה על הפרטת משק החשמל, דרש ח"כ יעקב אשר למצוא פתרון והסדרה במסגרת הרפורמה לייצור ושיווק חשמל קהילתי כשר ואף עיכב באמצעות רביזיה שהגיש את אישור רפורמת החשמל בוועדת הכלכלה עד לחתימה על הסדרת החשמל הכשר.

    בהסכם שנחתם נכתב כי, רשות החשמל מכירה בצורך לאפשר פתרונות לאספקת חשמל לאוכלוסיות שונות על מנת להבטיח שאופי השירות שיינתן להם יהיה מיטבי, ובהתאם לצורכיהם הייחודיים. סוגיית אספקת חשמל כשר (דהיינו אספקה של חשמל המיוצר באוטומציה ללא מגע יד אדם ומחולק ברשת אוטונומית מנותקת רשת בימי המנוחה) לאוכלוסייה הבוחרת לצרוך שירות זה נבחנת מזה זמן ולאחרונה החלו לעלות פתרונות ישימים העשויים לאפשר אספקת חשמל כשר תוך שיפור טיב השירות כך שיהיה זמין, בטיחותי וזול במידת האפשר.

    כמו כל שירות ייעודי, גם שירות זה יתבסס על העיקרון לפיו צרכני השירות הם אלה שיישאו בעלותו ולא כלל צרכני החשמל, בנוסף מודיעה רשות החשמל כי בהתאם לסיכום עם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ח"כ יעקב אשר וח"כ מיכאל מלכיאלי, הרשות תפעל בשיתוף עם הגורמים המעוניינים בשירות זה על מנת לגבש סל פתרונות אשר יאפשרו מתן שירות של חשמל כשר לצרכנים המעוניינים בכך.

    בין הפתרונות שהוזכרו במסמך שנחתם
    א. השתלבות באסדרה הקיימת של מתקני ייצור בגז ברשת החלוקה. האסדרה תאפשר שילוב של מתקני ייצור ברשת החלוקה בתנאים כלכליים ספציפיים.
    ב. בחינת תגמול במסגרת אסדרה שתאפשר הקמת מתקני ייצור מקומיים בגז (מעל 16MW) שיאפשרו מענה הולם גם לריכוזי אוכלוסיות של צרכני חשמל כשר. בחינת האסדרה תתבצע בתוך 18 חודשים.
    ג. בחינת אסדרה להתקנת סוללות ופאנלים סולאריים בבתי צרכני החשמל הכשר. כולל בחינה של עלויות לצרכן הקצה, כלים נדרשים לשימוש בטיחותי בציוד זה והיבטי תכנון.
    ד. בחינת אפשרות להקמת מצבורי סוללות בקרבת הצרכנים, ייתכן שבשילוב עם מתקני יצור וקידום פיילוט בעניין.

    בנוסף, התחייבה רשות החשמל כי תתקיים בחינת פתרונות נוספים ויישומם, ככל שיידרש, בדרך של התאמות באסדרות עתידיות.

    בסיום המסמך שנחתם כאמור בין ועדת הכלכלה, משרד האנרגיה ורשות החשמל הממשלתית נכתב כי הרשות תמשיך לעסוק באופן פעיל בקידום ובבחינת יישום פתרונות דוגמת הפתרונות המפורטים לעיל ותפעל בלוחות זמנים סבירים ותוך מאמץ להשלמת הבחינה ופרסום ההחלטות. הרשות תקצה את המשאבים הנדרשים לפעול לטובת הנושא במקביל ובנוסף לפעילותה האינטנסיבית במסגרת הרפורמה במשק החשמל על מסמך ההתחייבות של רשות החשמל חתם ד"ר אסף אילת יו"ר רשות החשמל.

    ח"כ יעקב אשר הודה לכל אלו שעסקו ועמלו להשגת המתווה, ח"כ משה גפני, סגן שר האוצר יצחק כהן, ח"כ מיכאל מלכיאלי, אנשי הוועדה לענייני אנרגיה בשבת, שר האנרגיה ח"כ יובל שטייניץ ומנכ"ל משרדו אודי אדירי וליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, בתגובתו לרשות החשמל כתב: "אני מברך על הסיכומים וההבנות שהגענו אליהם שיקדמו את הנושא שחשוב כל כך לציבור הצרכנים שומרי השבת בהידור, אני רואה במתווה שנחתם תחילתו של שיתוף פעולה ליישום בפועל של מגוון הפתרונות שסוכמו".

    כזכור, בימים האחרונים הודיע יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל כי "יש רצון של רשות החשמל ומשרד האנרגיה לקדם את עניין החשמל הכשר בשבתות. אני מתחייב לעשות הכל כדי לקדם את ההליך ומודה לחברי הכנסת יעקב אשר ומיכאל מלכיאלי על הובלת הנושא".

    היום (רביעי) צפויה מליאת הכנסת לאשר את המתווה והרפורמה המוצעת בקריאה שניה ושלישית.



    0 תגובות