בשולי הוועידה בהלסינקי: מלחמת הלימוזינות של הנשיאים

    מוטי סבן 1 Comment on בשולי הוועידה בהלסינקי: מלחמת הלימוזינות של הנשיאים
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפסגה הגדולה בהלסינקי בירת פינלנד בין ארה"ב ורוסיה, הפגישה את שני האנשים החזקים והקשוחים בעולם, שניהם מחזיקים בצבאות החזקים בעולם. ארה"ב היא בעמדה של מעצמת על והתנהגותה בהתאם לכך, למשל מטוסי הבואינג של נשיאי ארה"ב הם שם דבר בעולם למבצר נשיאותי מעופף, את הקודים האמריקנים הייחודים בעולם, במיגון ושמירת הנשיא כולם מכירים.

    אחד מסימני ההיכר של נשיאי ארה"ב בעולם, היא הלימוזינה או בכינוייה 'החיה', הקוד אגב הוא 'המרכבה'. נשיא ארה"ב הוא היחיד בעולם שמסתובב בכל מקום רק עם המכונית המיוחדת שלו תוצרת ארה"ב וכנראה גם היא המכונית הממוגנת בעולם.

    בפסגה בהלינסקי אתמול, הצטרף נשיא חדש למועדון המכוניות הנשיאותיות שהולכות איתו לכל מקום בעולם. נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, הנשיא רצה להראות סמל סטטוס חדש והביא איתו לפינלנד את המכונית הלימוזינה החדשה 'האוארס סנאט', שרק לפני חודשים ספורים החל השתמש בה.

    הפרטים שידועים על הלימוזינה החדשה של נשיא רוסיה. הם בעיקר על המראה החיצוני אך פחות מה יש בפנים. אורכה של הלימוזינה הוא כ-7 מטרים קצת יותר ארוכה מהלימוזינה האמריקנית, היא משוריינת מפני חדירת קליעים וממוגנת מפני מטענים. צמיגי המכונית מחוזקים בפלדה. יש להניח שבתוך תאי הלימוזינה מסתתרים להם אמצעי התקפה לעת הצורך.

    מעל גג הלימוזינה של פוטין אפשר להבחין בכמות אנטנות מאסיביות לצורך תקשורת לווינית ממודרת עם הפיקוד הצבאי והמדיני הרוסי. ישנם הטוענים כי המכונית יכולה במקרה קיצון יכולנ הלימוזינה להכנס למים, להאטם ולשמש כמעין צוללת, הדבר כמובן לא פורסם מעולם על ידי הרוסים.

    הלימוזינה האמריקנית לעומת הרוסית, עם יותר שנים על הכביש ולכן ישנם פרטים יותר ידועים. הלימוזינה של נשיא ארה"ב היא בעצם כמעט כמו טנק במראה של רכב אזרחי. דלתות הרכב משוריינות מפני טילי נ"ט. שלדת הרכב היא של משאית בינונית. הרכב אטום לגמרי מפני מתקפות כימיות וביולוגיות.

    אם תשימו לב לעולם לא תראו את הרכב נפתח עם מפתח כלשהוא, פתיחת הרכב היא סוד צבאי השמור רק ליחידים מהשירות החשאי. התקשורת ברכב מסווגת, הנשיא יכול לתקשר באופן מלא עם הפיקוד העליון של הצבא ושיחות חשאיות יכולות הבחלט להתקיים ברכב ללא פחד מאפשרות של האזנה.

    קאדילק מייצרת את הרכב, אך אין לו קשר לשום דגם כלשהוא. הפיתוח הוא ייחודי וסודי. לאחר תום תקופת השימוש ברכב. השירות החשאי גורט את הרכב ולא משאיר ממנו זכר בגלל הפחד שהסודות של ייצור הרכב ייחשפו.

    ‏‏צילום מסך (31)‏‏צילום מסך (25) ‏‏צילום מסך (32) F130318TBA10 F130320YS07

     

     

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות