שר הבטחון לשעבר יעלון: אסור לכפות על החרדים להתגייס

    מוטי סבן No Comments on שר הבטחון לשעבר יעלון: אסור לכפות על החרדים להתגייס

    בראיון למהדורה המרכזית תקף שר הביטחון לשעבר משה יעלון את התנהלות הקבינט על רקע ההדלפות בתקופה האחרונה: זאת התנהלות מבישה. בהמשך הראיון יצא יעלון נגד הרצון לכפות גיוס בכפייה על החברה החרדית: זאת לא הדרך הנכונה

    צילום: פלאש 90
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון התראיין הערב ל'מהדורה המרכזית' ברדיו "קול חי" בהגשת אבי מימרן. יעלון שוחח על מקרי ההדלפות בקבינט וחוק הגיוס.

    שר הבטחון לשעבר נשאל על מקרה ההדלפות מהקבינט הבטחוני, שארעו בתקופה האחרונה: ההדלפות שמתרחשות בקבינט זו התנהלות מבישה אשר שחייבת להיפסק ואני מצר על זה.

    בהמשך הראיון, התייחס שר הביטחון לשעבר ל'חוק הגיוס': חוק הגיוס רגיש מידי להשאיר אותו בידי הפוליטקאים. צריך לחפש את המאחד. ולא על ידי קרעים. ב'חוק הגיוס' אין לכפות על החרדים להתגייס ואין לאיים עליהם זו אינה הדרך הנכונה.

    מרואיין נוסף שהתראיין ל'מהדורה המרכזית' היה מזכיר הממשלה לשעבר, צבי האוזר. הסוגייא על הפרק 'חוק הלאום' של ראש הממשלה: לגבי המחלוקת על הסעיף בחוק שיאפשר הקמת יישובים ליהודים בלבד, החוק נלקח למחוזות בלתי ראויים ואף אחד לא מתכוון לבצע אפליה. יש אנשים שמתוך בורות מנסים לגמד את החוק.

    כמו כן התייחס מזכיר הממשלה לשעבר, על המימד הדתי שהכניסו ה'בית היהודי' לחוק: חוק הלאום לא בא להכריע בין ויכוח דתי. חוק הלאום בא לומר למי יש מימוש בארץ ישראל לפי המצות התלויות בארץ.



    0 תגובות