לא נתפס: הצבא הזמין את המחבל המורשע להרצות בפני מפקדים

    קלמן טלר 1 Comment on לא נתפס: הצבא הזמין את המחבל המורשע להרצות בפני מפקדים

    הסיפור הבא הוא ככל הנראה אחד מהמקוממים ביותר שתשמעו על צה"ל: מפקדים שהתכוננו לפעילות צבאית בגוש עציון, הוזמנו להרצאה שאורגנה על ידי צה"ל ובו המרצה היה מחבל מורשע

    מחבלים בבית סוהר צילום: וויסם נסאר, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסיפור ההזוי הבא, התרחש בתוככי חטמ"ר עציון ונראה כי הקשר בין האנשים המדוברים היה צריך להיות במקומות אחרים לגמרי, מעצר מבוקשים לדוגמא.

    מדובר במפקדים שהתאספו ביום חמישי האחרון להרצאה כשהמרצה הוא לא פחות ממחבל שריצה עונש מאסר בכלא. אמו של המחבל המרצה, ישבה גם היא בכלא מספר שנים ואחיו של המחבל, חוסל בעבר. מבירור שנערך עולה כי המחבל המרצה פגש מפקדים, בפניהם הרצה, יותר מפעם אחת.

    ההרצאה התקיימה בתוך בסיס צבאי, חטמ"ר עציון וההרצאה המדוברת נערכה לקראת עליית המפקדים לפעילות צבאית בגוש עציון. המפקדים "זכו" להרצאה שהוגדרה כהרצאה מנטאלית לקראת העלייה לקו וזאת בסיום יום עמוס שכלל סיורים, תדריכים ועוד.

    המחבל, פעיל ארגון הטרור פת"ח, עבד במנגנון הביטחון ברשות והוא ממקימי פורום המשפחות השכולות. המחבל, עמד לפני מפקדי צה"ל ודיבר על "דו קיום ישראלי-פלסטיני", על "סיכוי לשלום" ועל כך שצה"ל הוא בעצם "צבא כיבוש" ו"הפלסטינים הכבושים מפגינים בדרך לגיטימית".

    יצוין כי המח"ט הוא דוד שפירא, המג"ד לשעבר של החייל היורה אלאור אזריה.

    חדשות 0404 שחשפו את הסיפור, שוחחו עם קצין בכיר שהגיב לסיפור ואמר: "אני צובט עצמי ולא מצליח להבין מה קורה בצבא שלנו. זה מתרחש מול העיניים שלי ואני חלק מההזיה הזאת. זה לא נתפס שאת ההכנה לקו יעשה מחבל. כך מנסים להחליש אותנו מבפנים, לשגע את הראש של המפקדים. מחבל בתוך בסיס צבאי, הופך למרצה. צה"ל שלי, שלנו, מתייחס לעצמו כ"כובש" ומנסה לשכנע אותנו שאנחנו "כובשים" ולכן אין אויב – יש רק מפגינים מסכנים ואנחנו בעצם אשמים בהכל. מה שמלמדים את מפקדי צה"ל זה שחיילי צה"ל הם שוטרים ואילו האויב הם רק אזרחים. עם זה אנחנו צריכים לצאת למלחמה. נותר לי רק לזעוק לשר הביטחון ולרמטכ"ל – הצילו".

    בחדשות 0404 קיבלו גם את תגובת דובר צה"ל שאמר כי בעקבות המידע, ההרצאות נעצרו כליל. "ההרצאה התקיימה מטעם ארגון שאינו חלק מרשימת המכונים שאושרו בחיל החינוך והנוער בעמ"ט המכונים ועל כן לא מאושר להעביר הרצאות בצה"ל", אמרו בדו"צ, "ההרצאה הועברה מספר פעמים בודדות בימי ההכנה לקראת התעסוקה המבצעית בגזרת עציון בחודשים האחרונים ולא אושרה על פי הנהלים בצה"ל. לאחר בחינת תוכן ההרצאה על ידי מפקד החטיבה הנוכחי ולאור פקודות הצבא הוחלט כי התוכן לא יועבר עוד בהמשך".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שלום אדון הכותב. אני חלק מהצוות שארגנה את השיחה הללו. אתה כל כך רעב לסקופ, שלא בדקתה את השם של הערבי? כי זה לא היתה עלי אבו עוואד. אני ממליץ שתעשה עוד קצת חקירות על שאר הפרטים המעוותים בכתבה לפני שיטפוס אותך לעבירה. ובזה שאתה תוקף מפקדים נאמנים שיודעים מה שהם עושים ומקדישים את חייהם לשמירה עלינו תושבי יהודה ושומרון? כל זה בשביל אפשרות להראות כמה "שמאלנים הם הרמטכל? עוד יותר בתשעת הימים? נו…