חוק קיסריה אושר: פטור חלקי ממס לראש הממשלה

    איתי גדסי No Comments on חוק קיסריה אושר: פטור חלקי ממס לראש הממשלה

    אושר סופית: פטור ממס לשירותים הניתנים לראש הממשלה

    נתניהו צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום דיון לילי ממושך ולאחר שנדחו מאות ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (מס' 248), התשע"ח-2018, של ח"כ מיקי זוהר, ברוב של 50 תומכים מול 44 מתנגדים.

    בהצעת החוק הוצע לקבוע כי תשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לראש הממשלה או לראש הממשלה לשעבר או לשאיריו בקשר למילוי תפקידו כראש הממשלה, למעט משכורת וקצבה, יהיו פטורים ממס. תחילתו של החוק – לגבי ראש ממשלה מכהן, החל מיום 1 בינואר 2018, ולגבי ראש ממשלה לשעבר או שאיריו, ביום פרסומו של חוק זה. חוק זה יחול על כל מי שהיה לראש ממשלה לשעבר ושאיריו לאחר מועד פרסום החוק.

    בדברי ההסבר נכתב: "פקודת מס הכנסה מעניקה פטור ממס לתשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לנשיא המדינה בקשר למילוי תפקידו כנשיא. מוצע לקבוע הוראת פטור דומה גם ביחס לתשלומים הניתנים לראש הממשלה בקשר למילוי תפקידו".

    ח"כ מיקי זוהר אמר: "החוק הזה מדבר על ראשי ממשלה, שלא יכולים להיות במצב שהם עוזבים איזושהי קריירה או מוותרים על איזושהי קריירה לטובת הדבר הנכסף ביותר, לשרת את מדינת ישראל. הציבור רוצה במדינת ישראל לשלם משכורת הוגנת לראש ממשלה. אין אחד במדינת ישראל שיאמר לך שהוא רוצה שראש הממשלה ירוויח לא טוב, אם אתה רוצה ראש ממשלה שמתפקד בצורה טובה, בצורה ראויה, בלי דאגות כלכליות, אז אתה צריך לשלם לו שכר הוגן. ראש הממשלה, יש לו בית בקיסריה במקרה הזה, שבסופו של דבר אין ביכולתו הכלכלית, יחסית לשכר שהוא מקבל, להחזיק את הבית הזה".

    זוהר תקף את תוקפיו: "איזו טענה מגוחכת אתה מביאים שאומרים שהוא ישכיר את הבית בקיסריה. אתה אומר לראש הממשלה: בגלל שנבחרת להיות ראש ממשלה תשכיר את הבית שלך. תמנע מהילדים שלך את האפשרות להיות בסביבה הטבעית שלהם, איפה שהם אוהבים להיות. תמנע מהרצון שלך להגיע לבית הפרטי שלך פעם בשבוע לנוח קצת, תמנע ממנו את הכול. למה? רק כי הוא חטא בזה שהציבור בחר בו להיות ראש ממשלה".

    ח"כ איל בן ראובן: "זה פשוט חוק הזוי, אין לי שום מילה אחרת לכנות את החוק הזה. מבחינתי, אחד הרגעים ההזויים שלי כחבר כנסת מאז שנכנסתי הנה למקום הזה. זה פשוט הזוי שחבר כנסת מעז להעלות מן חוק מטומטם כזה, כל כך לא רציני, כל כך לא משמעותי. אם אני הייתי ראש ממשלה, אני הייתי מתבייש. הייתי קורא למיקי זוהר ואומר: תקשיב, קח את החוק הזה, תזרוק אותו לפח, לכל הרוחות, ומהר ועכשיו. אתה השתגעת? כשנלחמים פה לא רחוק מאתנו כאן, כשנפגעים אנשים, אתה עוסק במשכורת שלי?"

    כאמור 50 תמכו 44 התנגדו.



    0 תגובות