מימון סיוע משפטי לח"כ: יוגבל לסכום אחיד ופרטי התרומה יפורסמו

    איתי גדסי No Comments on מימון סיוע משפטי לח"כ: יוגבל לסכום אחיד ופרטי התרומה יפורסמו

    ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום לשנות את החלטתה הקודמת בדבר מימון משפטי או רפואי לח"כ | על פי התקנות החדשות: הסכום יוגבל ל-5,000 ש"ח לתורם, הכסף ישאר אצל נאמן וסכום התרומה וזהות התורם יפורסם באתר האינטרנט

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מימון שקוף ומבוקר: ועדת האתיקה של הכנסת, דנה היום (שני) בעניין גיוס תרומות של נבחר ציבור על ידי בעלי הון, לצורך מימון משפטי או סיוע רפואי. החלטת הוועדה בעניין הייתה, כי ישנו צורך לשנות את החלטתה הקודמת משנת -1997 בהחלטה חדשה שתשנה את כלל ההסדרים הקודמים, בהסדר שקוף ומבוקר יותר.

    בעוד ההחלטה הקודמת לא התנתה את קבלת התרומות באישור מוקדם מוועדת האתיקה ולא הגבילה את סכום התרומה שחבר הכנסת היה רשאי לקבל, ההחלטה החדשה כיום מחייבת קבלת אישור מוקדם מוועדת האתיקה לגיוס תרומות ומגבילה את סכום התרומה שניתן לקבל מגורם יחיד ל-5,000 שקלים חדשים.

    הכספים שיקבל חבר הכנסת ינוהלו על ידי נאמן (עו"ד או רו"ח שאינו קרובו של חבר הכנסת) בחשבון בנק נפרד והנאמן יאשר כי הוצאת הכספים היא לשם המטרות שאישרה ועדת האתיקה.

    עוד קובעת ההחלטה מנגנון של דיווח לוועדת האתיקה ושקיפות לציבור באמצעות פרסום התרומות שגייס חבר הכנסת באתר האינטרנט של הוועדה. ההגבלות הקבועות בהחלטה לא יחולו על תרומה שקיבל חבר הכנסת מקרוב משפחתו.

    ההחלטה לא תחול על שרים וסגני שרים, ויחולו עליהם לעניין זה הוראות והנחיות שקבעו גורמי הממשלה המוסמכים לכך, ובכלל זה היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה.

    יש לציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביא ליועץ המשפטי לממשלה לבדיקה, את האפשרות כי חברים קרובים יממנו לו את ההוצאות המשפטיות בתיק הציבורי.



    0 תגובות