7 עובדות על הקשר בין תזונת התינוק להתפתחות המוח

    עפר גדנקן No Comments on 7 עובדות על הקשר בין תזונת התינוק להתפתחות המוח

    המזון שהתינוק מקבל בחודשי חייו הראשונים יכול להשפיע על כל חייו – מהגן ועד לבגרותו. עם זאת, רבים מאתנו אינם מודעים לחשיבות הגדולה של התזונה לתינוק.
    סימילאק למהדרין הוא הפורמולה המתקדמת שהוכחה כמסייעת להתפתחות שכלית בדומה לשל תינוק יונק בזכות ההרכב הייחודי המועשר בחומצות שומן LC-PUFA מסוג אומגה 3 ו-6 בכל השלבים.
    סימילאק למהדרין מבית אבוט מציג:7 עובדות משמעותיות על הקשר שבין התזונה להתפתחות מוח התינוק:

    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    1. איי קיו – לא רק תורשה

    כל הורה חש גאווה עצומה כשהילד שלו אומר או עושה משהו חכם, אך חשוב לדעת שגנטיקה היא לא הכול. מחקרים רבים מראים כי לתזונה בתחילת חיי האדם יש קשר הדוק ליכולותיו הקוגנטיביות ולהתפתחות המוח שלו. מחקרים אחרים מראים שחסרים תזונתיים ממושכים בתקופת החיים הראשונה עלולים להשפיע על היכולות הקוגנטיביות של התינוקות בהמשך חייהם.

    1. מוח התינוק משלש את גודלו עד גיל שנתיים

    כדי לשבר את האוזן על ההתפתחות העצומה של מוח התינוק בתקופת החיים הראשונה, ניתן להביא את העובדה כי מגיל חצי שנה עד שנה, קליפת המוח הקדמית האחראית על היגיון צורכת בתקופה הזו אנרגיה כפולה מהאנרגיה שדורש מוחו הכולל של אדם בוגר! השומן מהווה כמחצית ממשקלו היבש של המוח, וכמחצית מן השומן הזה מקורה בחומצות שומן LC-PUFA.

    1. מחצית מהאינטליגנציה הפוטנציאלית של האדם מתפתחת עד גיל 4

    גיל 4 הוא ה'מאני טיים' (money time) בנושא התפתחות המוח. בתקופה זו נוצרים תאי מוח וקשרים חשובים ביניהם המשפיעים על מנת המשכל של התינוק ועל התפתחותו המוטורית. היות שלתזונה חלק גדול בכך, חשוב לשים לב למה שהילד אוכל במיוחד לפני גיל ארבע.

    1. הרגלי אכילה נרכשים בגיל צעיר

    מחקרים מראים כי חסרים בתזונה המתחילים בינקות ובילדות המוקדמת יכולים להימשך כל שנות הילדות. מעקב ארוך טווח אחרי ילדים שבשנים המוקדמות מיעטו לאכול, מראה כי תופעה זו נמשכת עד גיל 9 ולעתים יותר. ההשלכות האפשריות של תזונה לקויה מתמשכת כוללות מלבד התפתחות קוגניטיבית ירודה גם סיבוכי גדילה, עלייה במחלות כרוניות וסיכון מוגבר להפרעות אכילה בהמשך.

    1. התנהגות חברתית משולבת עם התפתחות המוח

    כדי לפתח רמות גבוהות של קשב, ריכוז ויכולות חברתיות לצד יכולת ביצוע מטלות בצורה מיטבית כגון הכנת שיעורי בית ולמידה למבחנים, חשוב שהילד יקבל את רכיבי התזונה הנדרשים להתפתחות וגדילה תקינים. תזונה נכונה במינונים הנכונים תומכת בשינויים ההתפתחותיים שעובר הילד. קיים קשר בין תזונת ילדים לבין רמת התפקוד והיכולות שלהם.

    1. זה מתחיל מוקדם

    מחקר שביצע החוקר הבריטי אלן לוקאס, מראה שלתזונת האם לפני שנולד התינוק השפעה חשובה על התפתחות מוחו, ובעיקר ישנה חשיבות לצריכת חלבון וחומצות שומן רב בלתי רוויות מסוג אומגה 3. רכיבים נוספים החיוניים להתפתחות המוח הם ברזל, חומצה פולית, ויטמינים 12B , A ו-C, אבץ וסלניום. מחסור בחומצות שומן חיוניות הוביל לירידה בתפקוד הראייה והיכולות הקוגנטיביות.

    כדאי לאם לאכול מזונות עשירים בחלבונים, בברזל, בחומצה פולית ובויטמין B12, כגון בשר בקר רזה ובשר הודו אדום, קטניות, טחינה ומיני אגוזים, דגים או טונה בהירה משימורים מדי פעם, פירות וירקות המכילים אנטיאוקסידנטים השומרים על רקמת המוח, כגון עלים ירוקים כהים: תרד, אוכמניות, חמוציות, סלק ועגבניות.

    ויטמין C מגביר את ספיגת הברזל. לכן מומלץ ליטול ברזל עם פירות הדר, מלון, פלפל וכרוב. חשוב להימנע מצריכת אלכוהול וצריכה מוגזמת של קפה שיכולים להשפיע על התפתחות התינוק ומוחו.

    1. התפתחות המוח משולבת עם התפתחות הראייה

    מערכת הראייה מקושרת פיזיולוגית אל המוח. רכיבי המזון הקשורים בהתפתחות הראייה הם חומצות שומן מסוג אומגה 3 ו-6 וחומצת האמינו טאורין. רכיבים אלה ניתן למצוא בדגי מים קרים, טונה, זרעי פשתן, אגוזי מלך, שמנים צמחיים וטחינה.

    בכל שאלה בנושא תזונת תינוקך ולקבלת דוגמיות ניתן לפנות למוקד "צוות המומחים" של סימילאק הכולל דיאטניות קליניות בטלפון 1800-65-65-01.

     



    0 תגובות