לקראת המפגש של האישים החזקים בעולם: טראמפ: אין לי ציפיות גבוהות

    מוטי סבן No Comments on לקראת המפגש של האישים החזקים בעולם: טראמפ: אין לי ציפיות גבוהות

    נשיא ארה"ב מגיע למפגש פסגה חשוב עם נשיא רוסיה, בהלסינקי בירת פינלנד | טראמפ שמנסה לקרב את רוסיה חזרה לבמת העולם למרות החרם האירופי, אומר על פוטין: הוא יריב לא אוייב, מקווה שיום אחד אכנה אותו 'חבר'

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר (שני) צפויה לצאת לדרך הפסגה השנייה בחשיבותה במהלך תקופת הנשיאות של הנשיא דונלד טראמפ עד כה. הערב נחת נשיא ארה"ב בהלסינקי בירת פינלנד. הפסגה מתקיימת לאחר ביקורו המדיני בבריטיניה שלווה, בהפגנות בעד ונגד מדיניות הנשיא. היום (ראשון) התראיין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על מדיניותו הכלכלית ותקף את סין האיחוד האירופי ורוסיה בטענה כי הם אויב כלכלי לארה"ב.

    היחסים מול רוסיה בשביל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הם קרים ומחושבים, מצד אחד היא אוייבת כלכלית ופוטין הוא לא איש שחביב עליו במיוחד. מצד שני אפשר לעשות עסקים עם רוסיה ובטח שאסור להחרימה, במפגש ה-G7 בקנדה, קבל הנשיא כח רוסיה לא הוזמנה בגלל החרם האירופי עליה.

    הפסגה בין שני האישיים הקשוחים והחזקים בעולם, תהיה בסגנון של טראמפ החדש, אחד על אחד, בלי יועצים ובלי תכתיבים מראש של מחלקת המדינה. הפגישה מחר היא תהיה הפגישה הראשונה של טראמפ עם פוטין מאז שזה האחרון נבחר שוב לנשיאות רוסיה.

    היחסים של רוסיה עם ארה"ב נמצאים באחת המקומות הקשים, ברקע חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016. ביום שישי הוגשו כתבי אישום נגד 12 קציני מודיעין רוסים, שהואשמו בכך שפרצו למיילים של הילרי קלינטון ושל המפלגה הדמוקרטית. טראמפ הגיב לפרשה ואמר: כי הכל קרה בתקופת נשיאותו של אובמה, אך ייתכן וידרוש הסגרת הקצינים הרוסים לידי ארה"ב.

    נשיא ארה"ב לא רואה לדבריו בנשיא רוסיה אויב אלה יריב 'אני מקווה שיום אחד אוכל לכנות אותו חבר' אמר נשיא ארה"ב בניסיון לפתוח פתח לתקווה לקראת הפגישה החשובה. אך נשיא ארה"ב הדגיש בדבריו: "אני לא נוסע לפגישה הזו עם ציפיות גדולות, אבל אנחנו עשויים לצאת ממנה עם דברים מפתיעים מאוד".

    המפדש נקבע להלסינקי בירת פינלד, מדינה קטנה (6 מיליון תושבים) ניטראלית, פרו מערבית שהייתה פעם בשליטת רוסיה, המדינה הקטנה היחידה בהיסטוריה שיכלה לצבא האדום ולגרום לו לאבדות קשות. בקריסת ברית המועצות השתחררה מכבלי רוסיה יצאה לעצמאות, ממדינה נחשלת היא היום אחת המדינות המתקדמות והמפותחות בעולם.

    יש לציין כי בתקשורת האמריקנית, התפרסם כי ישראל וערב הסעודית מובילות תוכנית שתעלה בפגישה של טראמפ ופוטין, לפיה: רוסיה תתחייב להוציא את איראן מסוריה ובתמורה, ארה"ב תכיר בסיפוח חצי האי קרים.

    בפינלנד גם קהילה יהודית גדולה וחמה. בתמונה: בית הכנסת בפינלנד.

    בית הכנסת בפינלנד

    בית הכנסת ב

     

     



    0 תגובות