פרטים חדשים על המבצע באיראן: לפידים מיוחדים לפריצת הכספות

    מוטי סבן 1 Comment on פרטים חדשים על המבצע באיראן: לפידים מיוחדים לפריצת הכספות
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המבצע ההירואי שהותיר את העולם בהלם מיכולתם הכמעט דמיונית של לוחמי המוסד, 'גניבת ארכיון הגרעין האיראני' אשר מאז ההנהגה האיראנית מתקשה להתאושש ממכת המוות המודיעינית שהנחיתה עליה ישראל. היום (ראשון) נחשפים פרטים חדשים אודות המבצע החשאי והמורכב על אדמת איראן.

    מי שחושפי את פרטי המבצע החדשים הם הסופר הנודע רונן ברגמן ודיויד סנדלר מפרסמים בעיתון "הניו יורק טיימס" הפרטים שנחשפים הם שלבי המבצע ואיך הצליחו לוחמי המוסד לפרוץ את הכספות בזמן קצר יחסית.

    צוות לוחמי המוסד שהגיע באותו הלילה של ה-31 בינואר, הופיעו באתר הגרעין עם לפידים מיוחדים שבערו בחום של -2000 מעלות צלזיוס, החום שבער מהלפידים היה בכוחו לחתוך את כלל 32 הכספות שאיראן יצרה בעצמה לצורך שימור ארכיון הגרעין הסודי.

    לכידה__w650h331q80

    באתר השמור, עמדו עשרות כספות בהאנגר הגדול, המידע המודיעני שהיה ללוחמי המוסד, היה כנראה מדוייק להפליא, הלוחמים ידעו להגיע לכספות החשובות מבחינתם ועזבו את שאר הכספות ולא נגעו בהם. בשורות הראשונות היו הכספות שהכילו את המידע שישראל כל כך רצתה להניח את ידיה עליהם.

    בתום הזמן בו שהו לוחמי המוסד באתר השמור, תןך שהם מצליחים לפרוץ את הכספות ולהניח את ידם על ערימות הקלסרים הסודית, הגיעה השעה לעזוב את האתר ולהבריח את הכמות הענקית של החומר אל עבר הגבול. הלוחמים גררו 50 אלף מסמכים ו-163 תקליטורים שהכילו קטעי וידיאו, תזכירים, וקטעי ארכיון.

    F180430MA104

    האיראנים היו מציבים את המאבטחים המיוחדים רק משעה 7:00 בבוקר, כנראה מרצון שלא לעורר תשומת לב מיוחדת סביב האתר. המודיעין המקדים של המוסד גילה את המידע החשוב, לכן במבצע המורכב ניתנה ההוראה כי על הלוחמים לעזוב את השטח ב-5:00 בבוקר דקה לא יותר. בשביל הצורך ההמלטות משטחי המדינה.

    5ae9546c0813dce42

    בבוקר שכח האבטחה האיראני הגיע לשערי הארכיון, מייד הם הבינו שהגרוע מכל קרה ואכן הארכיון השמור ביותר נפרץ. הארכיון השמור של האיראנים בעצם תיעד את כל התוכניות הגרעיניות של האיראנים ייתכן וחלקים בתוכנת היו בעותק יחיד שם, מודלים קרביים, תוכניות ייצור, ניסויים ופיתוחים של האתרים שהושבתו הכל נשאר שם.

    כזכור ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר לפרסם את המבצע המיוחד לפני הכרזת נשיא ארה"ב האם יפרוש מהסכם הגרעין ואכן בזמן שהודיע נשיא ארה"ב על פרישה מן ההסכם הזכיר בדבריו את התוכניות האירניות שנגנבו והוכיחו כי הגרעין הוא פרויקט צבאי.

    .

    יוסי כהן ראש המובד אמר על המבצע: אולי הנינים שלנו יידעו מה באמת קרה שם.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות