חוק הגיוס: יו"ר הקואליצה מבקש אורכה של מספר חודשים לאישור החוק

    בנצי לייזרוביץ No Comments on חוק הגיוס: יו"ר הקואליצה מבקש אורכה של מספר חודשים לאישור החוק

    יו"ר הקואליציה דוד אמסלם משגר מכתב ליועץ המשפטי של הכנסת, בו הוא מבקש כי בג"ץ ייתן אורכה של כמה חודשים, בשביל להעביר את "חוק הגיוס" | החוק מעורר שיח חברתי רגיש בחברה החרדית וחילוקי דעות נוקבים, לכן צריכים פרק זמן ממושך של העמקה בחוק על סוגיותיו המורכבות

    ראשי הסיעות החרדיות בכנסת. צילום פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שעבר "חוק הגיוס" בקריאה ראשונה בכנסת, הוחזר החוק לידי הוועדה בראשותו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) בוועדה החוק אמור לעבור שינויים לבקשת הסיעות החרדיות וכך אכן הובטח להם על ידי ראש הממשלה.

    הסיעות החרדיות דורשות את הסרת הסנקציות הפלילות והכלכליות מהחוק. שר הביטחון אביגדור ליברמן מתנגד בכל תוקף ועומד על כך שהחוק יעבור ככתבו וכלשונו. המחלוקות סביב החוק רק ילכו יתגברו עד אשר אם בכלל יעלה להצבעה שנייה ושלישית.

    F180703NRFFF07

    היום (ראשון) יו"ר הקואליציה דוד אמסלם משגר מכתב ליועץ המשפטי של הכנסת ומבקש להעביר לבג"ץ תשובה, כי החוק ייקח זמן עד שיעבירו אותו בקריאה שניה ושלישית.

    במכתב כותב אמסלם כך:

    1. כידוע, הצעה זו מעוררת שאלות חברתיות עקרוניות, רגישות ומורכבות, המצויות בליבו של שיח ציבורי נוקב מזה עשרות שנים. בנוסף, במהלך הטיפול בהצעת החוק נוכחתי כי ההסדרים המוצעים בהצעת החוק אינם בשלים דיים ומחייבים בחינה וליבון מעמיקים של הסוגיות הרלוונטיות. זאת, גם לאור התהליכים הפנימיים שעוברת החברה החרדית ולאור המחלוקת העמוקה ביחסה לסוגיה זו, ובכלל זה אף לטיבו של המתווה הראוי
    2. הוועדה המיוחדת בראשותי שואפת לגבש הסדר מקיף וראוי, על בסיס הסכמה רחבה, ובהתייחס לקביעות בית המשפט העליון בפסקי הדין שניתנו במהלך השנים.
    3. נוכחתי כי לעת עתה לא ניתן לגבש מתווה סדור וסופי מה גם שניסיון העבר מלמד כי הטיפול בסוגיה זו חייב להיות זהיר ומכבד. אני צופה כי התהליך עשוי לארוך זמן ונדרשים עוד מספר חודשים להשלמת הליכי החקיקה.

    אמסלם דורש אורכה של כמה חודשים בכדי להעביר את החוק, לא בטוח שהחוק יעבור אם בכלל, ייתכן כי הבחירות יגיעו לפני העברת החוק.

     המכתב במלא:

    מכתב תשובה לוחות זמנים הצעת חוק שירות ביטחון



    0 תגובות