חוק הלאום מתקרב להצבעה: הושגה הסכמה בין נתניהו לבנט

    איתי גדסי No Comments on חוק הלאום מתקרב להצבעה: הושגה הסכמה בין נתניהו לבנט

    לאחר מחלוקת סוערת סביב סעיף 7 בחוק הלאום, הושגה הסכמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט | הסעיף המתוקן המלא

    נפתלי בנט צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסערה סביב חוק הלאום מגיעה להסכמות ונראה כי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט, יש הסכמות.

    ראשיתה של אי ההסכמה נטועה היתה בסעיף 7 ב' בו בין היתר ביקש החוק לקבוע כי תתאפשר הקמת יישוב קהילתי תוך אפליית אזרחים. בעניין זה אף נשיא המדינה רובי ריבלין התערב ושיגר מכתב בו קרא לחשוב שוב לפני שמעבירים סעיף שכזה.

    בשלב מסוים היה נראה כי הליכוד נאות לשנות את הסעיף, כך שיתאים לרוח הביקורת שהובעה כנגדו, ולמול ניסיונות אלו, התנגדו בכל תוקף חברי סיעת הבית היהודי.

    דקות מספר לפני ישיבת הממשלה השבועית, נפגשו ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך בנט לפגישה שעסקה במהות הסעיף וניסיון להגיע לפשרה, אך זו לא הושגה והמחלוקת נותרה בעינה.

    בישיבת הוועדה המשותפת לחוק, נרשמו הסתייגויות וכ-250 הסתייגויות שרובן נדחו.

    כעת כאמור, נראה כי בתום מגעים אינטנסיביים שהתנהלו בשעות האחרונות בין נתניהו לבנט – הושגה הסכמה בנושא סעיף ההתיישבות היהודית בחוק הלאום.

    על פי הנוסח המתוקן, אשר הוצע על ידי שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, סעיף 7 שעמד בלב המחלוקת ינוסח באופן הבא: "המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי ותפעל על מנת לעודד ולקדם הקמה וביסוס שלה".

    נוסח זה מוסכם גם על הגורמים המשפטיים והן על מפלגות הבית היהודי והליכוד. הנוסח המתוקן יובא לאישור הוועדה המשותפת לענייני חוק הלאום מחר (שני) טרם הצבעה במליאת הכנסת.



    0 תגובות