סערת צופרי השבת בתל אביב: הוגשה עתירה

    איתי גדסי No Comments on סערת צופרי השבת בתל אביב: הוגשה עתירה

    לאחר שביום שלישי הוציאה העירייה צו האוסר הפעלת צופרי השבת, זמן קצר לפני כניסת השבת הוגשה עתירה מנהלית לבית המשפט כנגד עיריית תל אביב שיאסור על העירייה לפרק את צופרי השבת

    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות לפני כניסת השבת (יום שישי) הוגשה עתירה מנהלית  לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב נגד עיריית תל אביב וראש העיר רון חולדאי, שיאסור על העירייה להיכנס לבית הכנסת בעיר כדי לפרק את צופרי השבת. העתירה הוגשה על ידי עורך הדין שחר בקשי המייצג את רב בית הכנסת, הרב מיכאל ארבוב, ואת יו"ר שס בתל אביב, חבר המועצה, נתן אלנתן.

    כזכור, ביום שלישי האחרון הגיעו פקחי עיריית תל אביב לבית הכנסת "ישועות ישראל" שבשכונת שפירא בדרום תל אביב, והגישו לגבאי במקום מכתב התראה לפני נקיטת הליכים פליליים. הסיבה: "עשיית מעשה שיש בו כדי לגרום ההפרעה, מטרד ואי נוחות של ממש ברחוב". בהמשך מצוין כי על בית התפילה להימנע לאלתר מהפעלת מערכת הכריזה ולא תפעל העירייה לעשות זאת.

    יו"ר שס בתל אביב, חבר המועצה, נתן אלנתן מסר כי "צר לי שהגענו למצב שאנחנו נאלצים לבקש סעד מבית המשפט וראש העיר לא השכיל לבטל את הצו הלא חוקי". לדבריו "רון חולדאי נכנע לגחמותיו של השמאל הקיצוני ביותר ופוגע בציבור שומרי המסורת בכדי לזכות לאהדת אלה ששמו לעצמם למטרה לקעקע כל סממן יהודי מהעיר העברית הראשונה".

    רב בית הכנסת, הרב מיכאל ארבוב, מסר כי "כל דבר שנודף ממנו ריח של יהדות – יש אנשים שזה מפריע להם. אנחנו ממש מרגישים נרדפים. אני מתחנן ומבקש לעזוב את הדת והיהדות בצד וכל מי שמתעסק בפוליטיקה – שיפסיק לעשות עלינו הון פוליטי. אין בזה שום פגיעה ואין שום דבר בלתי חוקי בזה".



    0 תגובות