- רדיו קול חי - -

מרגי ל'קול חי': חוק הגיוס הוא הרע במיעוטו וצריך לקבל אותו

ח"כ יעקב מרגי אשר משמש כיו"ר ועדת החינוך בכנסת ואף זכה השבוע בשל תפקידו כהפרלמנטר המצטיין של הכנסת, התראיין הערב למהדורה המרכזית בהגשת אבי מימרן ברדיו "קול חי".

מרגי התראיין בנוגע על חוק הגיוס שמקודם בכנסת, אך צריך לעבור עד אישורו מכשולים לא קטנים, מהצד החרדי ומהצד החילוני. ח"כ יעקב מרגי אומר הערב: חוק הגיוס הוא הרע במיעוטו וצריך לקבל אותו.

בנושר חוק הגיוס התראיין גם ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) לדבריו: בדגל התורה גרנו על עצמינו שתיקה תקשורתית בנושא הגיוס. בסוף כולנו כולל כל הנציגים החרדים רוצים להגיע לאותה מטרה, ונגיע אליה יחד.

בהמשך המהדורה התראיין על חוק הגיוס, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם: אעשה הכל כדי להכניס לחוק את ההצהרה החשובה על ערך לימוד התורה. בלי התורה היינו נעלמים בהיסטוריה כמו כל האמפריות. צריך להצהיר את זה.

עוד אמר ח"כ דוד אמסלם: חוק הגיוס יעלה להצבעה במושב הבא. זאת עובדה. הפנייה לבקש ארכה מבג"ץ נעשתה בלי קשר ליעקב ליצמן. אנחנו צריכים עוד זמן כי זה חוק מורכב, שכולנו צריכים לעכל אותו.

בנושא הגנרטורים בשבת שיפעלו ע"י חברת חשמל, התייחס ח"כ יעקב אשר בסוף הראיון: אנחנו מצליחים להגיע להבנות בנושא הפעלת גנרטורים בשבת ע"י חברת החשמל במסגרת הרפורמה במשק החשמל. יש שיתוף פעולה מלא של חברי הוועדה.

במהלך המהדורה התראיין חבר מועצת העיר תל אביב נתו אלנתן (שס), עיריית תל אביב לא תאכוף את סגירת העסקים בערב תשעה באב, הכריז חולדאי. בתגובה אומר אלנתן: אם רון חולדאי לא יאכוף את החוק שאוסר לפתוח עסקים בתשעה באב, נעתור לבית המשפט. זה אותו חוק כמו חוק השבת.