"חוק הלאום" נתניהו התחייב להעביר את החוק בקרוב: הרוב מכריע

    מוטי סבן No Comments on "חוק הלאום" נתניהו התחייב להעביר את החוק בקרוב: הרוב מכריע

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום בטקס האזכרה הממלכתי לזאב זבוטינסקי, בדבריו הוא דיבר על חוק הלאום: הרוב המכריע בעם רוצה להבטיח את אופיה היהודי של מדינתנו לדורות

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הביקורות הקשות מצד השמאל של המפה הפוליטי, כולל נשיא המדינה ראובן ריבלין שפרסם את התנגדותו לחוק, היום חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) אף השוותה את שתיקת הפולנים בשואה לחוק הלאום. ראש הממשלה דוהר בכל הכוח לעבר העברת החוק בכנסת, חוק שחשוב אישית מאוד לו.

    ראש הממשלה נאם היום (חמישי) בטקס האזכרה הממלכתי למייסד תנועת בית"ר זאב ז'בוטינסקי, בדבריו הוא התייחס לחוק הלאום:  "ז'בוטינסקי דבק בערך בסיסי אחד, שמירת הייחוד הלאומי שלנו במולדתנו.

    הוא לא האמין שנוכל לשמר את הייחוד הלאומי שלנו במקום אחר זולת מולדתנו, זה הבסיס לכל השאר. הוא אמר שעלינו לשמר את הייחוד הלאומי שלנו כאן, בארץ. העקרון הזה הוא גם מה שמנחה אותנו בהתוויית חוק הלאום, שאני מקווה להעבירו בקרוב בכנסת.

    בדמוקרטיה הישראלית נמשיך להבטיח את זכויות הפרט והקבוצה, אלה ימשיכו להיות מובטחות, אבל זכויות יש גם לרוב, והרוב מכריע. הרוב המכריע בעם רוצה להבטיח את אופיה היהודי של מדינתנו לדורות.

    השילוב הזה של זכות הלאום וזכויות הפרט, השילוב הזה הוא המשמעות של המילים "מדינה יהודית ודמוקרטית", וז'בוטינסקי ללא ספק האמין בעיקרון הזה, קידש אותו, נלחם עבורו, ואנחנו ממשיכים אותו".

     



    0 תגובות