הערכות: הכטב"מ הסורי שחדר לישראל: תוצרת איראן

    מוטי סבן No Comments on הערכות: הכטב"מ הסורי שחדר לישראל: תוצרת איראן

    אחרי חדירת הכטב"מ הסורי, מתחזקות הערכות כי מדובר בכטב"מ תוצרת איראן מדגם "אבאביל". יכולתיו של הכטב"מ מגוונות מאיסוף מודיעין וסיור ועד תקיפה טקטית

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חדירת הכטב"מ הסורי עדיין נבחנת ונבדקת לעומק. כלי הטיס הצליח לחדור עד דרום הכינרת. זיהוי המל"ט על ידי חיל האוויר, היה עוד במהלך שיגורו משטח סוריה. על פי הערכות מדובר בכטב"מ תוצרת איראן מדגם אבאביל, יכולתיו של הכטב"מ הם באיסוף מודיעין חזותי, משימות סיור ותקיפה.

    כלי הטיס חדר כמרחק של 10 ק"מ בתוך שטח ישראל והופל לאחר כרבע שעה. לפי הידוע הכטב"מ לא היה חמוש וכנראה היה במשימת איסוף מודיעין. דובר צה"ל אמר כי עדיין לא ידוע האם מדובר בחדירה מכוונת על ידי הסורים או טעות בניווט על ידי מפעיל לא מקצועי.

    הכטבמי"ם האיראניים סופקו על ידי משמרות המהפכה לחיזבאללה בכמויות לא קטנות, נעשה בהם שימוש בלחימה מול דעא"ש והמורדים בסוריה. סוריה אף היא עושה שימוש טקטי למשימות נקודתיות ולצורכי מודיעין באזורי הקרבות. חיזבאללה אף פרסם סרטונים בעבר של תקיפות מורדים על ידי כטבמי"ם שברשותו.

    הערכות על ידי מומחים צבאיים כי היכולות של הכטבמי"ם האירנים הם בינוניות אבל לא מדובר באיום יוצא דופן. האיראנים ניסו להעתיק את הכטב"מ האמריקני שנפל בשטח איראן הQ-7 החמקני, אירן העתיקה אותו בצורה גסה וחיצונית אך לא מבחינה טכנולוגיה עלית שהייתה בו.



    0 תגובות