משפט דומא: הקטין ישוחרר למעצר בית

    בנצי לייזרוביץ No Comments on משפט דומא: הקטין ישוחרר למעצר בית

    ההתפתחויות במשפט השריפה בדומא: בית המשפט הורה על שחרור הקטין שנחקר למעצר בית בכפוך להגבלות נוספות | הפרקליטות: "עדיין נותרו ראיות לכאורה המקימות סיכוי סביר להרשעה"

    השריפה בדומא צילום: Miriam AlsterFLASH90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שופט בימ"ש המחוזי עמי קובו הורה על שחרורו של הקטין מפרשת דומא למעצר בית. השופט הטיל על הקטין תנאים מגבילים כבדים הכוללים איזוק אלקטרוני, פיקוח ואיסור יצירת קשר.

    לאחר החלטת השחרור ביקשה נציגת פרקליטות מחוז מרכז מבימ"ש לעכב את החלטתו וזאת לצורך ערר לבימ"ש העליון כנגד ההחלטה. הדיון התקיים לבקשת עורכי דינו של הקטין עו"ד עדי קידר מארגון חוננו ועו"ד ציון אמיר, וזאת לאור פסילת ההודאות של הקטין ע"י בימ"ש, בעקבות העינויים שעבר במהלך החקירות.

    נזכיר כי אמש שרת המשפטים איילת שקד שיגרה לח"כ יואב בן צור מש"ס תשובה להצעה לסדר היום אותה הגיש ח"כ בן צור בעניין הקטין.

    בתשובתה כתבה השרה שקד כי היא מקווה שבדיון היום בשאלת שחרורו ממעצר של הקטין ינהג בימ"ש במידת הרחמים עם הקטין "מהפרקליטות נמסר לי שביום 5.7.18 הורה בית המשפט לקבל תסקיר שירות המבחן שיבחן אפשרות לשחרור הקטין וכן לאפשרות להשמתו תחת איזוק אלקטרוני. הדיון להחלטה בבקשת ההגנה לשחרור קבוע למחר".

    "לאור התמונה שנחשפה לציבור עד כה, אני מקווה שהדיון בשאלת מעצרו יעשה במידת הרחמים והשופטים יאפשרו לקטין לנהל את משפטו מחוץ לבית המעצר." כתבה השרה שקד.

    השרה הוסיפה כי "ובכלל, כלקח כללי מהפרשה הזו שטרם הסתיימה, אני מציעה לכל הצדדים לא למהר לחרוץ גורלות על פי כותרות בתקשורת".

    תגובת פרקליטות מחוז מרכז להחלטת שחרורו של הקטין הנאשם במסגרת פרשת הרצח בדומא: "הפרקליטות ביקשה להמשיך את מעצרו של הקטין, לאור העבירות החמורות שיוחסו לו, בין היתר מעורבותו באירוע רצח משפחת דוואבשה בכפר דומא, חברות בארגון טרור ואירועים נוספים שבוצעו ממניע גזעני".

    "בית המשפט קבע בהחלטתו היום כי באשר לאישומים בעניין הרצח בדומא והצתת כנסיית הדורמיציון, חרף כרסום בעוצמת הראיות בעקבות ההחלטה במשפט הזוטא, לא מדובר במהפך ראייתי ועדיין נותרו ראיות לכאורה המקימות סיכוי סביר להרשעה. עוד נקבע כי באשר למרבית האישומים בעניין הקטין, אין בפסילת חלק מהראיות כדי לשנות באופן משמעותי את המצב הראייתי ואת סיכויי ההרשעה בתיק".

    "לאחר בחינת מכלול הנסיבות החליט בית המשפט לשחררו באיזוק אלקטרוני ואנו לומדים את הכרעתו בעניין זה. נדגיש כי המשפט עודנו מתנהל כנגד שני הנאשמים", מסרו מהפרקליטות.



    0 תגובות