מלכיאלי: "אם נתניהו לא רוצה בחירות – הוא יכול למנוע אותן"

    איתי גדסי No Comments on מלכיאלי: "אם נתניהו לא רוצה בחירות – הוא יכול למנוע אותן"

    חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי טוען כי ההליכה לבחירות תלויות בהחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "במידה וחוקי הגיוס והלאום חשובים לראש הממשלה הרי שתמיד אפשר למצוא את הנוסחה על מנת שממשלה זו תשלים את ימיה" | וגם: סערות דת ומדינה, חילוקי הדעות בין ש"ס לאגודת ישראל והמלחמה שלו בחברות הסלולר

    נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי שוחח עם איתי גדסי ב"מהדורת הבוקר" והתייחס לחוק הגיוס, חוק הלאום והמצב הקואליציוני. "במידה וחוקי הגיוס והלאום חשובים לראש הממשלה הרי שתמיד אפשר למצוא את הנוסחה על מנת שממשלה זו תשלים את ימיה", אמר מלכיאלי והשליך את האחריות על ראש הממשלה. "בסופו של יום, בחירות זה לא הפתרון ואולי אפילו יחמיר את המצב", הוסיף.

    על השוני בחשיבה בנוגע לחוק הגיוס בין ש"ס לאגודת ישראל, אמר מלכיאלי: "גם אם קיים ויכוח כזה או אחר שלנו עם אגודת ישראל, זה עדיין בפרופורציות. ברור הדבר כי במידה והויכוח על חוק הגיוס יישאר בעינו, נצטרך לעלות לגדולי ישראל שיורו לנו האם להמשיך בישיבה בממשלה".

    מלכיאלי סבור כי יו"ר מפלגתו, שר הפנים דרעי, מוביל את הפתרונות בסערות דת ומדינה המתרחשות בקואליציה: "כולם זוכרים את משבר השבת ואת הדרמות שהיו מנת חוקם של חלק מהפוליטיקאים החרדים, בסוף מי שהקיז דם בעניין הזה והביא לפתרון זה היה השר דרעי, אין ויכוח בעובדה זו. אולי גם הפעם זה יהיה כך", אמר.

    בנוגע לתמיכה שהובאה בעיתון הדרך היום מצד ראשי ישיבות ורבנים רבים, אמר: "אמירתם הברורה של ראשי הישיבות הבוקר – נותנת לנו כוחות להמשיך הלאה בניסיונות להגיע לחוק גיוס טוב".

    על משבר משגיחי הכשרות, בו נטל חלק מלכיאלי, בין היתר, בהשתתפות בהפגנה שהתקיימה אתמול, אמר: "לא שייך לקחת בעלי משפחות ולקחת להם זכויות בסיסיות בגלל טענה זו או אחרת, אני קורא להסתדרות שיודעת לעשות שביתות על מפעל של 100 עובדים – להתעורר. כאן יש אלפים רבים של עובדים המפרנסים משפחות שלמות. גם משרד האוצר חייב להירתם לנושא, ואם צריך לשים כסף בסיפור הזה – חייבים לעשות זאת".

    השבוע, הצליח להעביר בכנסת, חבר הכנסת מלכיאלי, חוק המחייב את חברות הסלולר לעדכן בשינוי חיובים גם מחזיקי מכשירים כשרים. על העברת החוק, אמר: "החוק שעבר השבוע בקריאה שניה ושלישית, מתקן עוול של שנים בעיקר לאברכים ובני ישיבות. חברת סלולר שתפר את החוק ותמשיך לעשוק את האזרחים – תיקנס בחומרה".

    על חוק פריסת התשלומים, אמר מלכיאלי: "ברגע שקיימת האפשרות לפרוס חוב לתשלומים ללא ריבית, גם האזרח מרוויח, וגם המדינה תרוויח היות ואנשים רבים דוחים תשלומי חובות כי אין להם את כל הסכום וכך החובות מתעצמים".



    0 תגובות