- רדיו קול חי - -

טראמפ מחריף את מלחמת הסחר עם סין: יטיל מכסי מגן בשווי 200 מיליון ד'

מלחמת הסחר עולה שלב: ממשל טראמפ פרסם הלילה כי מלחמת הסחר מול המעצמה החדשה סין תגיע למכסים  למוצרים סינים בשווי של 200 מיליארד דולר. בתגובה למכסים הכבדים הבורסות באסיה דיווחו על נפילות בין 1.5% ל-1.9% בשנחאי, טוקיו והונג קונג.

ממשלת סין שהגיבה למנת המכסים הראשונה שפרסם הבית הלבן, טרם הגיבה למכסים החדשים. בכירים בממשל הסיני תקפו את הנשיא טראמפ כי מדיניותו אינה אחראית.

המכסים שהוטלו הלילה הם בגובה 1% עשויים להכנס לתוקפם עד סוף אוגוסט. המוצרים שנכללים ברשימת המכסים הם: מוצרי צריכה כמו בגדים, מוצרי חשמל ביתיים. מוצרי הייטק וטכנולוגיה. מישהצליחה להעדר מהרשימה לטובת ארה"ב היא חברת אפל, שביקשה לא להכליל פלאפונים סלולארים מפני חשש פגיעה בה בשוק הסיני.

הנשיא טראמפ הולך כאן על כל הקופה ובצדק, סין אינה יכולה לענות למכסי מגן בשווי כה גדול, מכיוון שסך כל הייבוא שלה מארה"ב מסתכם ב- 130 מיליארד דולר לשנה, לעומת ארה"ב שמייבאת מסין סחורות בשווי של מעל 500 מליארד דולר. לאמריקנים יש הרבה יותר מה להרוויח ממלחמת הסחר והסינים עלולים לאבד את אחד השווקים שמניע את רוב הכלכלה שלהם.

סין מנסה לפגוע בארה"ב מבחינת ענף החקלאות, סין מייבאת פולי סויה מארה"ב בכמות גדולה, לאחרונה הממשל ביטל הזמנה גדולה מארה"ב ואף מספר חברות סיניות נוספות ביטלו את הזמנתם.