מכתב הרבנים • חברי המועצה מגיבים: "לא ניתן יד לחילול ירושלים"

    איתי גדסי No Comments on מכתב הרבנים • חברי המועצה מגיבים: "לא ניתן יד לחילול ירושלים"

    לאחר פרסום מכתב הרבנים ובראשם נשיא המועצת מרן חכם שלום כהן, אומרים חברי מועצת העיר ירושלים בסיעת ש"ס לאתר 'קול חי' כי ילחמו בפסטיבל הטריפות הצפוי בעיר: "הפסטיבל מעיד על אטימות נוראה; ניאבק בו"

    חבר מועצת העיר בצלאל וראש העיר ברקת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת פסטיבל הטריפות בירושלים ממשיך להכות גלים. במכתב הרבנים עליו חתומים רבנים ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה, מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א, הובעה מחאה חריפה על קיום פסטיבל טריפות בירושלים.

    סגן ראש העיר ירושלים וחבר מועצת העיר מטעם ש"ס, צביקה כהן אמר בתגובה לאתר קול חי ואמר: "בעיצומם של ימי בין המצרים, מחללים את קדושתה של ירושלים בפסטיבל אוכל. בימים שאנו אבלים על חורבן בית המקדש וירושלים, ממשיכים להחריב את עיר הקודש ולהפר את קדושתה, קיום הפסטיבל מעיד על אטימות נוראה של מארגניה ויותר מכך על המשרדים השונים שנטלו חלק".

    כהן הוסיף ואמר: "כהוראתו, ולאחר חתימתו של מרן ראש הישיבה נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א, נעמוד על כך שבירושלים ישמר הסטטוס קוו ולא ניתן יד לחילול קדושתה של ירושלים".

    סגן ראש העיר צביקה כהן. צילום פלאש 90
    סגן ראש העיר צביקה כהן. צילום פלאש 90

    פלאש 90

    חבר מועצת העיר פיני עזרא אמר: "בתקופת ימי בין המצרים, ימים של שריפת בית אלוקינו, מתקיים פסטיבל שכולו חילול עיר הקודש. מכתבו של מרן ראש הישיבה נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א שהביע את כאבו על חילול עיר הבירה בפסטיבל שמוגש בו מאכלי טריפה, נחרץ ביותר".

    לדבריו: "פסטיבל זה פוגע בתושבי ירושלים שהדת והמסורת חשובים להם, יש מי שמנסה לתת לירושלים אופי אחר ולא ראוי ואנו מתנגדים לקיומו של ארוע זה שגורם לחילול קדושת העיר"

    חבר מועצת העיר אברהם בצלאל אמר: "ירושלים עיר הקודש מיוחדת באוכלוסיה מגוונת אבל תושביה מתנגדים לחילול קדושתה, ירושלים אינה תל אביב ופסטיבל מאכלי טריפות אין מקומו בעיר הקודש. הפסטיבל פוגע ברגשות תושבי ירושלים ואנחנו נציגי הציבור מוחים על קיומו, מי שחושב לשנות את אופייה של ירושלים ולחלן אותה שידע שבירושלים זה לא יקרה".

    מרן ראש הישיבה שליט"א הביע את דעתו. צילום פלאש 90

    מרן ראש הישיבה שליט"א הביע את דעתו. צילום פלאש 90

    "נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א כבר הביע את דעתו וחתם על מכתב נגד קיום הפסטיבל, מזעזע שדווקא בימי אבל על חורבן בית המקדש ישנם גורמים שונים שפועלים לחילול קדושת העיר בפסטיבלים אסורים שכאלה"

    חבר מועצת העיר שמואל מרציאנו הגיב ואמר: "בימים אלו מתקיים פסטיבל אוכל שמוגשים בו מאכלי אסורים, קיומו של הפסטיבל מעיד על אטימות המארגנים שאינם מתחשבים ברגשות תושבי ירושלים וזאת בתקופת שלושת השבועות בין י"ז בתמוז לט' באב ימים שעם ישראל כולו בארץ ובעולם, אבל על שריפת בית המקדש וחורבן ירושלים".

    "לאחר מכתבו הנחרץ של מרן נשיא המועצת ראש הישיבה חכם שלום כהן, שהביע את מחאתו על קיום הפסטיבל, נפעל שלא ישנו מקרים כאלו שוב ואנו מתנגדים לעצם קיום הפסטיבל שמפר את קדושתה ויחודיותה של עיר הקודש".



    0 תגובות