צעד ענק למדינת ישראל: ישראל תשגר חללית לירח

    מוטי סבן 4 Comment on צעד ענק למדינת ישראל: ישראל תשגר חללית לירח

    מדינת ישראל בדרך להפוך למעצמה הרביעית שתנחית חללית על הירח, אחרי ארה"ב, רוסיה וסין | הפרויקט נולד במסגרת תחרות של חברת "גוגל" והמשיך בחזון של שלושה צעירים שהקימו עמותה אזרחית, משם התעשייה אווירית אימצה אותם ויחד הגשימו חלום למציאות | החללית תהיה הקטנה ביותר שנחתה על הירח

    ההדמייה של החללית הישראלית
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היסטוריה למדינת ישראל: היום (שלישי) הוכרז התאריך הרשמי בו תשוגר החללית הישראלית לירח בדצמבר 2018. החללית תשוגר מבסיס קייפ קנרוול שבפלורידה ארה"ב. חודשיים לאחר השיגור צפויה לנחות החללית על הירח בתאריך ה-13 לפברואר 2019.

    כל היוזמה ההיסטורית נולדה בכלל בין כמה אזרחים שהתאגדו במסגרת התחרות של חברת "גוגל" להגיע לירח. החברים שהתאגדו לעמותה בשם ספייס.איי.אל שיזמה את הרעיון. היזמים יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב ייסדו את כל הרעיון ובמסגרת התחרות של גוגל נדרשו להנחית חללית על הירח, הראש היהודי כנראהה לא פחד מהאתגר המורכב ביותר, והם למעשה היו המתחרים היחידים בתחרות.

    MIDEAST ISRAEL SPACE

    גוגל ביטלה את התחרות אך היזמים לא אמרו נואש ורצו קדימה אל עבר החלום הגדול והכמעט דמיוני. משם החלו להתחבר אל היזמים עשירים יהודים שתמכו ביוזמה ומימנו אותה, תעשיית החלל של מדינת ישראל אימצה אותם אל חיקה ועבדו יחד בבניית החללית הישראלית הראשונה.

    בנייתה של החללית ארכה כ-8 שנים והושקעו בה כ-320 מיליון שקל. רוב הכספים גוייסו מתורמים פרטיים. החללית קטנה ביחס לחלליות אחרות היא במשקל של 600 ק"ג. גובהה הוא מטר וחצי ורוחבה כ- 2 מטר. היא החללית הכי קטנה שנחתה אי פעם על הירח.

    גודלה הקטן של החללית נובע מן העובדה שבחלליות רגילות כלל המערכות בחללית הן כפולות, אם ישתבש אחד מן המערכות מייד תהיה לו מערכת שמגבה אותו, בשל לוחות הזמנים הצפופים בנו חללית רק עם מערכת אחת ולא כפולה. יש לזכור כי גם הלווינים הישראלים הם הקטנים בעולם.

    החללית הישראלית הראשונה בהיסטוריה. צילום פלאש 90
    החללית הישראלית הראשונה בהיסטוריה

    פלאש 90

    החללית צפויה עם נחיתתה על הירח ב-13 בפברואר 2019 לבצע צילומים של אתר הנחיתה, כמו כן החללית היא צפויה לערוך ניסוי מדעי, המידע יועבר מהחללית היישר אל חדר הבקרה של התעשייה האווירית.

    בכדי להבין את עוצמת המעמד יש להבין כי רק שלוש מעצמות חזקות במיוחד הצליחו לשגרר חללית אל הירח: ארה"ב ,רוסיה וסין ישראל תהיה המדינה הרביעית בהיסטוריה של העולם שתצליח להנחית חללית על הירח. זה הישג דרמטי וחסר תקדים המראה על כוחה הגדול של מדינת ישראל מול שאר העולם. הפרויקט הוא מורכב מאוד ומסובך מאוד, יש בו לא מעט סיכונים בדרך מהשיגור ועד נחיתת החללית על הירח.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      נראה יותר כמו אוסף של נוי סוכה

    2. 3

      הכופרים רוצים להיות ככל הגוים

    3. 2

      נכון, הכסף פרטי.
      לא חבל עליו?
      לא עדיף מיזמים יותר מועילים ליהדות ולאנושות?