יתד: לא מרוצים מחוק הלאום

    איתי גדסי No Comments on יתד: לא מרוצים מחוק הלאום

    ביתד נאמן, בטאון מפלגת דגל התורה, מביעים חוסר סיפוק מניסוח חוק הלאום כפי שעולה היום לוועדת החוקה | ח"כ מקלב מצוטט אומר: "גם לאחר השינויים הנדרשים, אנחנו לא מרוצים מחוק זה ועדיף היה שלא היה בא לעולם"

    ח"כ אורי מקלב צילום: יונתן סינדלר | פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יתד נאמן כותב כי חברי הכנסת החרדיים טרם החליטו האם לתמוך בחוק הלאום או לא. "לקראת תום כנס הקיץ של הכנסת, תתכנס הבוקר הוועדה המיוחדת לאישור חוק הלאום, לקראת הדיון הצפוי במליאה בשבוע הבא וכוונת הממשלה לאשר את החוק בקריאה שניה ושלישית עוד לפני הפגרה", נכתב ביתד.

    "עוד לפני הדיון הפורמלי בוועדה, התקיימו במהלך השבוע האחרון מספר פגישות בין חברי הכנסת מיהדות התורה ליוזמי החוק, חברי הכנסת אבי דיכטר ואמיר אוחנה יחד עם השר יריב לוין במהלכם הביעו חברי הכנסת את החשש הגדול של הנציגות החרדית מחוק זה. במסגרת זו, הוסר מנוסח החוק הסעיף העוסק במעמד המקומות הקדושים. כמו כן הוכנסו שינויים מהותיים בסעיף נוסף העוסק בזיקה בין ישראל ליהדות התפוצות, משום שהנוסח המקורי היה עלול לגרום בעתיד להכרה בקבוצות רפורמיות".

    "חבר הוועדה ח"כ אורי מקלב אמר אתמול כי גם לאחר המשא ומתן וההסכמות שהושגו, ישנם נושאים שעדיין במחלוקת. לדבריו, "אין לנו שום עניין בחוק הלאום, מבחינתנו הוא חסר משמעות, הוא נכנס לקטגוריה של חוקי יסוד להם אנו מתנגדים עקב הפרשנות של בית המשפט אשר יכול לפרש כל דבר בו כראות עיניו. וכאשר זה חוק שיש לו עליונות על חקיקה רגילה כמו במקרה כזה בו מדובר בחוק יסוד, זה עלול לפגוע בחוקים אחרים כמו חוק השבות, ימי השבתון או שמירת המקומות הקדושים".

    "כמו כן, חברי הכנסת של דגל הורה הכחישו אתמול את השמועות לפיהן הושגה הסכמה בין יהדות התורה למפלגות הערביות בנושא זה. ח"כ מקלב הסביר כי "גם לאחר השינויים הנדרשים, אנחנו לא מרוצים מחוק זה ועדיף היה שלא היה בא לעולם", כתבו בבטאון דגל התורה.



    0 תגובות