יוזם חוק הלאום מגיב לנשיא: "גם לרוב יש זכויות"

    איתי גדסי No Comments on יוזם חוק הלאום מגיב לנשיא: "גם לרוב יש זכויות"

    ח"כ אבי דיכטר, יוזם חוק הלאום, מגיב לדברי נשיא המדינה רובי ריבלין, בנוגע לחוק הלאום ולסעיף הבעייתי בו: "הצעת חוק הלאום שיזמתי, אומרת את הברור מאליו, אך גם הברור מאליו ראוי שייאמר: גם לרוב יש זכויות בישראל, אפילו ליהודים"

    דיכטר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    15:19
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on דרמטי: מפקד חיל האוויר השתתף בעצמו בתקיפה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יוזם חוק הלאום, יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר, הגיב למכתבו של הנשיא בעניין חוק הלאום ואמר: "טענתו של הנשיא אינה נכונה. הצעת חוק הלאום שיזמתי, אומרת את הברור מאליו, אך גם הברור מאליו ראוי שייאמר: גם לרוב יש זכויות בישראל. אפילו ליהודים".

    "שמחתי לקרוא במכתב הנשיא, לפיו הוא רואה בחוק הלאום חוק המוסיף פרק בחוקתה המתהווה של מדינת ישראל. טענתו של הנשיא שהחוק קורא לאפליית מיעוטים אינה נכונה. המציאות בישראל לאורך עשרות שנים פשוט הפוכה: הוקמה בנגב עיר בדואית, הגדולה בעולם למיטב ידיעתי עם 70 אלף תושבים ששמה רהט, עוד הוקמו יישובים בדואים כגון ביר הדאג' ונוספים, זאת ללא אף אוכלוסייה יהודית", כתב דיכטר.

    לדבריו: "הצעת חוק הלאום שיזמתי, אומרת את הברור מאליו, אך גם הברור מאליו ראוי שייאמר: גם לרוב יש זכויות בישראל. אפילו ליהודים. ההצעה לא עוסקת בערים אלא בהתיישבות קהילתית שמטבעה היא התיישבות קטנה המשמרת מרקם מסוים, דתי, לאומי".

    "החזון הציוני ייצא רק מחוזק כשהצעת החוק הלאום תהפוך לחוק יסוד בספר חוקי היסוד של מדינת ישראל, מבלי שהיא פוגעת בזכויות הפרט כהוא זה, שממילא מעוגנות ומוגנות היטב בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. גיל 70 הוא כבר גיל מספיק בוגר בשביל מדינה כדי להגדיר את זהותה הלאומית כמדינת הלאום של העם היהודי".



    0 תגובות