השר דרעי ל"קול חי": שירותי השגחת כשרות פחותים משירותי דרכונים?

    איתי גדסי 2 Comment on השר דרעי ל"קול חי": שירותי השגחת כשרות פחותים משירותי דרכונים?

    יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, התראיין ל'מהדורה המרכזית' על מספר נושאים חשובים שעל סדר יומו | על מאבק משגיחי הכשרות: הם השקופים הכי גדולים ומנסים לפגוע בשכרם, הם השקופים הכי גדולים ומנסים לפגוע בשכרם. מדוע שלא נקים רשות כשרות כמו רשות האוכלוסין? | בהמשך הראיון התייחס השר למחאות סביב "חוק הגיוס": אנחנו צריכים להביא קבלות לדאגה לעולם התורה?

    יו''ר שס אריה דרעי. צילום פלאש 90
    20:21
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on זקן המועצת בעקיצה לדרעי: "צריך להכיר את השיקולים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים אריה דרעי עמוס מאוד בימים האחרונים מתוקף כמה מאבקים שמנהל, אם זה על עניני הדת בארץ ישראל, או שירותי הדת בארץ ישראל וגם לימוד התורה בארץ ישראל. כלל ההבעיות כבדות המשקל הללו, מגיעות לשולחנו ורבים מאוד מצפים שיצא להגנתם ויהיה להם לעזר. דומה שכלל הסיעות החרדיות שותקות ונותנים לו להוביל את כלל המהלכים וההתאבקויות בזירה משאירים לו.

    יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי התראיין הערב אצל אבי מימרן למהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי'. אחת הסוגיות החברתיות והקשות בתקופה האחרונה, היא סוגיית "מעמדם של משגיחי הכשרות" בעוד בג"ץ והרבנות הראשית מעוניינים בניתוק יחסי משגיח – מושגח, מבקשים ציבור משגיחי הכשרות שמונה כמה אלפים, כי במסגרת הרפורמה לא יפגעו תנאי שכרם תוך שמירה על זכויותיהם.

    השר דרעי התייחס לנושא החברתי והדתי הכאוב והגן בלהט על משגיחי הכשרות: "המשגיחים הם שומרי הסף של הכשרות בארץ", בזכותם המוני יהודים לא אוכלים נבלות וטריפות. לצערי הם השקופים הכי גדולים ומנסים לפגוע בשכרם. מדוע שלא נקים רשות כשרות כמו רשות האוכלוסין? שירותי כשרות הם פחותים משירותי דרכונים?".

    בהמשך הראיון התייחס השר למחאות סביב "חוק הגיוס": ראיתי מודעות כאילו צריך לשכנע מישהו מאיתנו שבן תורה צריך ללמוד. ושבנות לא התגייסו, אנחנו צריכים להביא קבלות לדאגה לעולם התורה? מי מחזיק את עולם התורה אם לא אנחנו.

    על הסנקציות הכלכליות שמוצעות בחוק, ענה השר דרעי: אם יהיו שינויים בחוק שלא יהיו סנקציות כלכליות אישיות אפשר יהיה להעביר את החוק. אני מעריך שביהמ"ש יתן ארכה כדי לעשות שינויים. אבל לדעתי אסור למשוך זמן ולגמור עם זה מהר.

    עם מרן הגר"ש כהן שליט"א. צילום פלאש 90

    עם מרן הגר"ש כהן שליט"א. צילום פלאש 90

    עוד הוסיף השר: "לא מכיר בחור ישיבה אחד ששמר על הכללים והתייצב ועשו לו בעיות. כל הבעיות מתעוררות כשבחורים נוסעים לחו"ל. יש לנו דרך סלולה של גדולי ישראל. אנחנו מתנגדים לחוק שהוצע. אם יהיו שינויים שמניחים את הדעת נבוא לגדולי ישראל. דעתי שאסור להשאיר את הנושא פתוח הרבה זמן", קובע דרעי שמעוניין להעביר את החוק כמה שיותר מהר.

    לסיום הראיון עם שר הפנים, מזכירים בפנין את ההתאוששות הגדולה בסקרי המנדטים בתקופה האחרונה: "אני לא מהתרגש כשהסקרים לא טובים ולא מתלהב כשהם טובים. יו"ר ש"ס מזכיר את אחד מההישגים במהלך הקדנציה: מישהו זוכר תקופה כזו של 60 אלף בני ישיבות שילכו השנה לקעמפים? זו פעם ראשונה שגם החרדים מקבלים מהתקציבים הללו – בעבר הם היו מודרים לגמרי מהם".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      צריך להביא קבלות? כן! יהדות התורה תמיד מושכת אתכם אחריה בנוגע לדברים האלו… מספיק להתחנחן

    2. 1

      לאנונימי החצוף
      אשרינו שהולכים יחד שולחי דרבנן