גלגל ההצלה הרוחני

    אבי יעקב No Comments on גלגל ההצלה הרוחני

    עשרות מכתבי התודה נרגשים מהורי תלמידים נערמים בימים אלה על שולחנם של מנהלי בתיה"ס של 'החינוך העצמאי' וממחישים את פעילות ההצלה הרוחנית של עשרות אלפי ילדי ישראל מערי השדה • גם בשנה זו, תשע"ח, הצליחה 'קרן ההסעות' בס"ד להסיע למעלה מ-20,000 ילדים, ב-1,260 קווי הסעה, המגיעים מ-241 יישובים ל-122 ביה"ס תורניים ברחבי הארץ • מנועים של קירוב

    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    דף לבן מקומט, כתב יד מעט רועד.
    "לכב' הנהלת ביה"ס 'עמיחי' בכרמיאל. לקראת סיומה של שנה, רצינו להודות לכם על הזכות שילדנו התחנכו ומתחנכים ב'עמיחי'. עמיחי כביה"ס יחיד באזורינו אשר נתן מענה למשפחות כמונו שמתחזקות ומחפשות לילדים חינוך תורני. אין לנו מילים לתאר את הצוות הנפלא שמעניק יחס, הקשבה, עידוד והשקעה והכל במאור פנים. בהזדמנות זו להודות גם ל'קרן ההסעות' שבזכותם מתאפשר לילדינו להגיע לבית הספר. "הזכויות שלכם – לדורי דורות". מעריכים ומוקירים, משפחת —- כפר חנניה".

    וכך, מכתב אחר מכתב, מאות רחשי לב אוטנטיים המצטברים בסיומה של שנה על שולחן המנהלים בבתי הספר התורניים של 'החינוך העצמאי' ברחבי הארץ. מילים נרגשות של הורים נפעמים, שמתקשים למצוא את המילים כיצד להודות על הזכות שילדיהם מגיעים מידי בוקר אל חממת החינוך היהודי-הערכי, ונמלטו מהחינוך הממלכתי ההרסני.

    עם סיום שנת הלימודים תשע"ח מסכמים בהנהלת 'החינוך העצמאי' ו'קרן ההסעות' את השנה בסיפוק רב. כל הגורמים בעשייה חינוכית נפלאה זו מכירים בחשיבותו העליונה של מערך ההסעות, שהוא הבריח התיכון הקריטי, המחבר את הילד ממשפחה מתחזקת אל ביה"ס התורני. בלעדיו, עשרות אלפי ילדים היו נשלחים את בתי הספר הממלכתיים שבאזור מגוריהם ונאבדים רוחנית רח"ל.

    גלגלי ההצלה ממשיכים לנוע במרץ ולהתרחב, והמספרים מדברים בעד עצמם. בשנה זו הצליח 'קרן ההסעות' בס"ד להסיע למעלה מ- 20,000 ילדים, ב-1,260 קווי הסעה, המגיעים מ-241 יישובים ל-121 בתי ספר תורניים ברחבי הארץ.

    קרן ההסעות2

    בבת עיניהם של גדולי הדור
    "אם רק היו לנו יותר משאבים, אם רק היו לנו יותר אמצעים, כמה ילדים היינו יכולים עוד להציל", נאנח הרב אליעזר סורוצקין המנהל הכללי של ה'חינוך העצמאי' ומנכ"ל 'לב לאחים', "אני רואה למול עיני את תחינות ההורים המתחזקים, המתגוררים בישובים מרוחקים, המשתוקקים שבניהם ילמדו גם הם בבתי הספר שלנו. אבל אנחנו יודעים שהדבר מחייב הרחבת ההסעה או שינויי מסלול הכרוכים בהוצאות כספיות ולא תמיד יש לנו את המשאבים לכך".

    הרב סורוצקין מספר כי בישיבות מנהלי בתי הספר ופעילי 'לב לאחים', הרשמים מספרים על אפשרות להביא ילדים נוספים לבית הספר. "תמיד עולה השאלה האם 'קרן ההסעות' בעניין. כי הפעיל או הרשם יכול להשפיע על הילד וההורים, אבל תכל'ס, האם נוכל להביאו מידי בוקר מביתו המרוחק? וכך, בישיבות הצוות אנחנו מתחבטים השאלה, אם נוכל להגדיל את ההסעה, מטנדר קטן לטנדר גדול, האם נוכל לעמוד בעול הכספי. מצד שני, איך נוכל לעמוד מנגד ולא להיעתר לילד הרוצה ללמוד תורה?"

    אין סומכים על הנס
    יו"ר קרן ההסעות הרב מרדכי קרליץ, הוא הנושא בעול הכלכלי של מערך ההסעות האדיר. כשצוללים אל המספרים, אל ההוצאות הקבועות והחובות אותם הוא גורר במשך שנים, מתקבלת התמונה כי כל העסק הזה מתנהל בגדר נס.

    הרב קרליץ רואה את גולת הכותרת בפעילות השנה, דווקא בפרויקט ה'טיפול המשך' של קרן ההסעות שמכניס בפועל מאות בוגרי כיתות ח' בבית הספר בערי השדה לישיבות הקדושות. "בזמנו, לפני 5 שנים, קרא לנו רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל 'האבא של קרן ההסעות' והורה לנו לעשות הכל כדי להבטיח, שהילדים שהצלנו והכנסנו לחינוך תורני ימשיכו הלאה גם לישיבות הקדושות, שאל"כ מה הועילו חכמים בתקנתם".

    "ואכן בתחום זה אנו רואים בס"ד ברכה בעמלנו, כאשר רק השנה, בזכות פעילות טיפול ההמשך של 'קרן ההסעות', הוספנו עוד 500 תלמידים שילכו ללמוד בשנה הבאה בישיבות הקדושות, מעבר לכמות השנתית הרגילה של התלמידים הממשיכים בישיבות. זו מהפכה".

    ההבטחה לנחת יהודי
    לא בכל יום יוצאים גדולי ישראל מגדרם כשהם נדרשים לדבר על "קרן ההסעות". העול הכלכלי העצום הכרוך בכך, מצייר בכל רגע סימן שאלה נוקב על המשך תפקוד מערך ההסעות. בשל כך מצטרפים עוד ועוד ללגיונו של מלך, ומתוך חדווה של מצווה וערבות טהורה לילדי ישראל מתגייסים לאמץ ילד מילדי קרן ההסעות, ומתוך ההבטחה הנדירה של גדולי ישראל, שכל התורמים והמסייעים יזכו לנחת יהודי מכל יוצ"ח. ומי איננו רוצה להיכלל בהבטחה נפלאה זו?

    לפרטים ותרומות ניתן לפנות למוקד ההתרמה: 1700-50-66-22 ת.ד. 257 בני ברק. או בהעברה לבנק הפועלים סניף 655 מס' ח-ן: 339991. ובזכות הסיוע והנתינה יזכו לכל אחד ואחד ל"אם אתה משמח את שלי – אני משמח את שלך".



    0 תגובות