תוכנית חדשה לשמירה על הבריאות בכל גיל

    עפר גדנקן No Comments on תוכנית חדשה לשמירה על הבריאות בכל גיל

    הושקה תוכנית לשמירה על הבריאות בכל גיל
    "30-40-50" שמוביל מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות

    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס רב רושם שנערך השבוע במרכז הרפואי הגדול של מכבי ברחוב רבי עקיבא 86 בבני ברק, הושק המהלך החדש שמוביל מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות לחידוד מוּדעות הבריאות בכל גיל – תחת הכותרת "30-40-50".

    בטקס שנערך ביוזמת ראש מחוז המרכז במכבי הגב' דבורה חסיד, השתתפו חברי הנהלת מכבי הרב שמחה שטיצברג והרב חיים פרוינד, ראש מחוז המרכז במכבי הגב' דבורה חסיד, ראש אגף שירות ושיווק במכבי הגב' טוני כהן, מנהלת התפעול המחוזי הגב' טלי גפן, מנהל השיווק של מכבי למגזר החרדי הרב משה שלזינגר, מנהלת השיווק המחוזי הגב' לימור ברנע, מנהל מרחב בני ברק במכבי מר אליהו עובדיה, מנהל מרחב אלעד הרב ברוך שטרן, סגן מנהל מרחב בני ברק הרב יוסף בינדר, מנהלת המרכז הרפואי כהנמן הגב' עפרה ברשן, מנהל המרכז הרפואי נחלת יצחק באלעד הרב מוטי שחורי, מתאם קשרי הקהילה באלעד הרב חנוך פלדמן, צוותי הנהלת מכבי במרחבים אלעד ובני ברק, יועצי רפואה ועסקנים רפואיים בכירים, אישי ציבור ועוד.

    את האירוע פתח והנחה סגן מנהל מרחב בני ברק, הרב יוסף בינדר, שקידם בברכה את באי הכינוס וסיפר על מטרתו.

    חבר הנהלת מכבי, הרב חיים פרוינד, ציין לשבח את פעילותם של ראש המחוז הגב' דבורה חסיד וראש אגף שירות ושיווק הגב' טוני כהן, בכל הקשור להתאמה למגזר החרדי, הרב פרוינד הדגיש: "בשנים האחרונות אנו עדים למהפך של ממש בנושא כאשר במכבי פועלים כל העת על מנת להרחיב את המהפכה". כן ציין כי פעילות זו נעשית בין היתר בזכות הפעילות הנמרצת של עסקני הרפואה המציפים בפני הנהלת מכבי את הנקודות הטעונות שיפור, ובעקבותיהן משקיעה מכבי את המאמצים להביא לשיפור השירות. כן שיבח את מאמצי הנהלת מכבי להביא לקיצור תורים ובירוקרטיה. כדוגמא הביא את יוזמת "המומחים של אסותא", במסגרתה יכולים חברי מכבי לקבל ייעוץ וטיפול מהמומחים של "אסותא" במסגרת סל הבריאות והרפואה הציבורית ללא תוספת תשלום.

    חבר הנהלת מכבי, הרב שמחה שטיצברג, שיבח אף הוא בדבריו את ראש המחוז הגב' חסיד, וראש אגף שירות ושיווק במכבי הגב' כהן, על פועלם ועמידתם לימין המגזר החרדי. הרב שטיצברג הדגיש בדבריו את היתרונות של חברי מכבי ב'אסותא' כאשר במענה לשאלה שעלתה מאחד המשתתפים על עניין הניתוחים הרחיב כי אין ספק שבתי החולים הציבוריים בארץ נותנים רפואה משמעותית לאזרחים ונערכים בהם ניתוחים גדולים ומורכבים, אך מספר הניתוחים הנערכים ב'אסותא' במסגרת הרפואה הציבורית (כמו ניתוח כפתורים וכו'), גדול יותר משמעותית ממירב בתי החולים הציבוריים בארץ. וזה בנוסף לכך שבבתי החולים הציבוריים צריך לחכות לפעמים מעל שנה עבור תור, כשבאסותא מתקבלים תוך שבוע לניתוח"

    ראש המחוז, הגב' דבורה חסיד, הדגישה בדבריה את חשיבות המפגש עם עסקני הרפואה והצורך בקידום המהלך החשוב לשמירה על בריאות התושבים. ראש המחוז ציינה כי מדובר כאן בדברים הבסיסיים של בריאות התושבים ולכן חשוב מאד לעודד את החברים ללכת להיבדק. כמו כן ציינה את מהפיכת מחירי השב"ן שמובילה מכבי בימים אלו, תוך הוזלה משמעותית של השירותים הרפואיים כדי שרבים יוכלו להצטרף לביטוחים המשלימים של מכבי.

    לאחריה נשאה דברים מנהלת התפעול המחוזית, הגב' טלי גפן, שהרחיבה בעניין בשורת הוזלת מחירי השב"ן, ופירטה את מכלול שירותי השב"ן של מכבי במחוז המרכז. הגב' גפן ענתה לשאלות ענייניות שהעלו המשתתפים שגילו התעניינות ובקשו ללמוד ולהבין את גודל הבשורה ומשמעותה. מדובר במחירי 'מכבי זהב' הביטוח המשלים של מכבי, שהוזלו משמעותית החל מי"ח בתמוז (1.7.2018). ומסתכמת ב-121 ₪ לילד לשנה. אם נחשב זאת למשפחה עם 3 ילדים בע"ה ועם הורים בני 29, הרי שעד עתה היא שילמה ב'מכבי זהב' 172 ₪, הרי שאחרי ההוזלה היא משלמת 129 ₪ בחודש בלבד. מדובר בהוזלה שנתית של 516 שקלים!

    ד"ר מרינה מור שלום, סגנית הרופאה המחוזית ורופאת משפחה במכבי מחוז המרכז, הציגה את עיקרי מהלך 30-40-50 החשוב לבריאות החברים, כשכל גיל מאופיין בדגשים בריאותיים אחרים כגון: תזונה נכונה ופעילות גופנית מותאמת החל מגילאי ה-30, כאשר בעשור שלאחר מכן יש להקפיד על בדיקת לב ללחץ דם ולרמת השומנים בדם ובגילאי 50 ומעלה יש לשים לב גם לצפיפות עצם, דם סמוי וממוגרפיה.

    מנהל מרחב בני ברק, מר אליהו עובדיה, שיתף את הנוכחים בהרחבת השירותים בבני ברק בשנה האחרונה והדגיש את החשיבות שהנהלת המרחב רואה בקשר המתמיד עם נציגי הקהילות ועם הקהילה עצמה כדי להרחיב ולהנגיש את השירותים הרפואיים המתקדמים ביותר עבור התושבים. בדבריו פירט מנהל המרחב את כל השירותים שהורחבו בשנה החולפת, ובראשם תוספת של עשרות רופאים בכירים, חנוכת בית הרופאים בשכונת ויז'ניץ וכן הרחבת שעות הפעילות והשירותים בכל רחבי העיר.

    מנהל מרחב אלעד, הרב ברוך שטרן, הודה לראש המחוז הגב' חסיד על פועלה הרב למען בריאות הציבור ועל היותה קשובה עד מאד לצרכים שמעלים חברי מכבי במגזר החרדי ומשתדלת במלוא המרץ למצוא את הפתרונות המתאימים לחברי מכבי במחוז שתחת אחריותה. כן שיבח את הקשר המתמיד של מכבי עם עסקני הרפואה המשמשים פה לציבור, וציין כי זהו ערוץ תקשורת שמסייע רבות לשמירה על בריאות הציבור והתאמה של השירותים הניתנים לו.

    בתום הטקס הודו הנוכחים להנהלת מכבי בכלל והנהלת המחוז בפרט על יוזמתם להגברת מודעות הציבור לבריאות בכל גיל, בציינם כי זו מצוות הכתוב "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" – בכל עת ובכל שעה.



    0 תגובות